گروه ورزش- کریم اعظمی: امیر قلعه نویی جزو مربیانی بود که در جلسه هم اندیشی با کارلوس کی روش شرکت کرد.

قلعه نویی

قلعه نویی سعی می‌کند در مورد تیم ملی زیرکانه حرف بزند‌ با این حال برخی معتقدند که او اکثرا درخصوص تیم ملی موضعی انتقادآمیز دارد.البته سرمربی فعلی تراکتورسازی چنین نظری را رد کرده و معتقد است که حرف هایش منطقی است.

او در مورد نشست مربیان لیگ برتری با کی روش، وضعیت تراکتورسازی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • شما در سال‌های اخیر بارها صدرنشینی در لیگ برتر را تجربه کردید.حالا صدرنشینی با تراکتورسازی برای شما چه حسی دارد؟

البته شما لطف دارید ولی ما تا حالا صدرنشین نبودیم و صدرنشینی ندیدیم...(با خنده).ما اصلا به این مسئله فکر نمی‌کنیم و هدفمان فقط گرفتن حداکثر امتیازهاست. الان من بیشتر با بچه‌ها آشنا شدم و آنها هم با من، می‌توانیم بازی به بازی بهتر شویم.

  • شما هنوز هم می‌گویید که دنبال قهرمانی نیستید؟

هیچ مربی‌ای نمی‌تواند از هفته نهم در مورد قهرمانی حرف بزند.اگر بگویم قهرمان می‌شویم یعنی اینکه به مردم انحراف فکری داده‌ام.

  • آیا تراکتور سازی پتانسیل قهرمانی دارد؟

اینجا نماینده‌های مجلس، استانداری، مردم، رسانه‌ها و مسئولان باشگاه پشت تراکتور سازی هستند و این خیال سرمربی را راحت می‌کند.اینجا همه به تراکتور تعصب دارند و هیچ‌کس چوب لای چرخ دیگری نمی‌گذارد.وقتی یک مربی در این شرایط کار کند انرژی‌اش گرفته نمی‌شود.

  • مثل اینکه دیگر مهدی کیانی را نمی‌خواهید؟

بله، من اعلام کردم که او را نمی‌خواهم و می‌تواند به تیم دیگری برود تا فضای جدیدی را تجربه کند.کیانی باید نگرش خود را عوض کند.

  • کمی در مورد تیم ملی حرف بزنیم.شما از بازی دوستانه ایران و فلسطین انتقاد کردید تا دوباره خیلی‌ها بگویند قلعه‌نویی ساز مخالف می‌زند.

من همیشه حرف‌هایم را می‌زنم و چیزی نمی‌گویم که به ضرر فوتبال ایران باشد.من گفتم که بازی با فلسطین به درد فوتبال ما نمی‌خورد، کجای این حرف ایراد دارد؟اصلا من از شما یک سؤال دارم، اگر با یک تیم لیگ برتری بازی می‌کردیم بهتر بود یا فلسطین؟شک نکنید که اگر با یک تیم لیگ برتری بازی می‌کردیم، تیم ملی بیشتر تحت فشار قرار می‌گرفت.زمان مربیگری من، با تیم دوم غنا بازی کردیم ولی تا می‌توانستند علیه من مطلب نوشتند درحالی‌که آن غنا از فلسطینی که جلوی ایران بازی کرد قوی‌تر بود.

  • ولی انجام بازی‌های دوستانه به فدراسیون فوتبال مربوط است. قبول دارید فدراسیون ضعف دارد؟

به‌نظر من فدراسیون تلاش خودش را انجام می‌دهد.ما باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا در روزهای فیفا بهترین بازی‌ها را برای تیم ملی تدارک ببینیم.

  • در مورد غیبت 11مربی در نشست هم‌اندیشی چه‌نظری دارید؟

به هر حال شاید بعضی‌ها نتوانستند بیایند ولی امیدوارم در جلسات بعدی همه حاضر باشند.

  • جلسه با کی روش چطور بود؟

جلسه خوب بود و ما در مورد تعطیلی‌های لیگ، بازی‌های تیم‌ملی و مسائل دیگر از جمله امکانات فوتبال ایران با کی‌روش حرف زدیم.

  • ظاهرا مربیان‌ تاکید داشته‌اند که بین بازی‌های ملی و باشگاهی 4روز فاصله باشد؟

خود کی روش هم در این مورد حرف زد و این یکی از بحث‌های جلسه بود.من به کی روش گفتم که تعطیلی‌ها باید کمتر باشد تا کیفیت فنی لیگ بیشتر شود.یک تیم ملی خوب، از دل یک لیگ منظم بیرون می‌آید.ما در مورد امکانات هم بیشتر از 15 دقیقه حرف زدیم و باید بگویم که کی‌ر‌وش از بعضی چیزها راضی نیست. او از کیفیت زمین تمرین تیم ملی رضایت ندارد و به من گفت که این زمین به درد گوجه کاشتن می‌خورد تا از آن سوپ درست شود.من هم گفتم شما که یک مربی حرفه‌ای هستید چرا قبول کردید با این شرایط کار کنید؟کی روش در جواب گفت که مسئولان فدراسیون در همان ابتدا گفتند که مشکل امکانات را برطرف می‌کنیم و هر بازی دوستانه‌ای که بخواهی برگزار می‌کنیم.

برخی معتقدند کی روش هنوز تحولی در تیم ملی به‌وجود نیاورده است.نظر شما چیست؟

کی روش به زمان احتیاج دارد تا تفکراتش را پیاده کند ولی من باز هم می‌گویم که تیم ملی برای قوی‌تر شدن باید با حریفان خوب بازی کند.این کار را هم باید فدراسیون انجام دهد.

کد خبر 147971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز