سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین به پیروزی پرگل 6 بر صفر رسید تا دور رفت مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی را با 7 امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه E و با اقتدار به پایان ببرد.

فوتبال

این برد فراموش‌نشدنی امیدواری برای صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 را بیشتر کرد و به‌نظر می‌رسد این گروه با هدایت کی روش و رسیدن به هماهنگی بیشتر می‌تواند چهارمین حضور ایران در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان را رقم بزند.پیش‌بینی می‌شد تیم ملی ایران مقابل بحرین که با بازی تدافعی‌اش همیشه دردسرساز شده، کار سختی داشته باشد ولی یک اتفاق بی‌سابقه در شروع بازی راه مردان کی روش را برای پیروزی هموار کرد. تنها 40 ثانیه از شروع بازی گذشته بود که رشید ال هوتی به‌دلیل تکل خشن روی پای آندو اخراج شد تا امتیاز گرفتن از این بازی برای بحرین تبدیل به یک ماموریت غیرممکن شود.

گرین، داور استرالیایی در این صحنه تصمیمی صحیح و البته شجاعانه گرفت؛ چراکه این تکل می‌توانست منجر به مصدومیت شدید تیموریان شود ولی هافبک تیم ملی خوشبختانه توانست به بازی ادامه دهد.پس از این اخراج همه منتظر حملات تیم ملی بودند ولی به‌نظر می‌رسید جو سنگینی که در روزهای گذشته پیرامون این بازی به‌وجود آمده بود مانع ارائه یک بازی روان از سوی بازیکنان ما شده است. در این دقایق خبری از پاس‌های کوتاه بازی‌های قبلی نبود و بازیکنان تنها از پاس‌های بلند برای تغذیه مهاجمان استفاده می‌کردند. با وجود این، بحرین 10نفره تنها توانست 22 دقیقه مقاومت کند. اوت دستی بلند آندو را جباری با یک ضربه فنی به گوشه دروازه بحرین فرستاد و پس از مهار ناقص دروازه‌بان‌حریف، سیدجلال حسینی کار را تمام کرد.

با این گل بحرینی‌ها کاملا ناامید شدند و تیم ملی قبل از پایان نیمه اول توانست به 2 گل دیگر برسد. گل دوم باز هم روی یک ریباند به ثمر رسید و این بار نوبت جباری بود که ضربه برگشتی میداوودی را وارد دروازه کند. گل سوم تیم ملی در دقیقه 44 به دست آمد و هادی عقیلی کرنر آندو را مثل بازی مقابل قطر با ضربه سر به تور دروازه دوخت.

3 گل برای نیمه دوم

تیم ملی مثل بازی مقابل قطر نیمه دوم را بهتر شروع کرد و حرکات ترکیبی بهتر از نیمه اول شکل می‌گرفت. بازیکنان تیم ملی دیگر فشار روحی شروع بازی را نداشتند و با صحبت‌های کی‌روش ایرادهای نیمه اول کمتر شده بود. در دقیقه 61 آندو توانست نمایش درخشانش را با گلی دیدنی تکمیل و با شوتی از فاصله 35 متری دروازه بحرین را باز کند.در دقیقه 75 انصاری فرد تازه‌وارد هم توانست در گل‌های تیم ملی سهیم شود. مهاجم تیم ملی که به جای جباری به زمین رفته بود کرنر کوتاه را با ضربه سرضرب وارد دروازه کرد. در دقیقه 83 نوبت غلامرضا رضایی، دیگر بازیکن تازه‌وارد ایران بود که گلزنی کند. او سانتر دیدنی خسرو حیدری را با یک ضربه سر شیرجه‌ای تبدیل به ششمین گل تیم ملی کرد.

ایران با این برد تاریخی 7امتیازی شد و به‌عنوان صدرنشین به کارش در دور رفت پایان داد. مردان کی روش دور برگشت را یک ماه بعد در منامه و با بازی برگشت مقابل بحرین شروع می‌کنند.در دیگر بازی گروه E ، قطر توانست اندونزی را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد و پس از ایران با 5 امتیاز در رده دوم‌ قرار بگیرد.

کد خبر 148230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز