همشهری آنلاین: کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال، در مواجه با برخی سوالات خبرنگاران مثل ادعای لج‌بازی وی با استیلی،ضمن اظهار تعجب از اینگونه سوالات گفت: هر چقدر فکر می‌کنم، منظور دقیق شما را نمی‌فهمم.

carlos

 به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در ابتدای نشست خبری‌اش که در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد، درباره بازیکنان دعوت شده برای بازی مقابل بحرین در چارچوب مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل توضیح داد.

 کی‌روش درباره فهرست تیم ملی گفت: برخی بازیکنان ما تا دیشب درگیر بازی‌های لیگ بودند و هنوز به اردوی تیم اضافه نشده‌اند. امروز بازی سپاهان و سایپا را در کرج تماشا خواهم کرد امیدوارم صبح فردا تمام بازیکنان به اردوی تیم اضافه شوند. در حال حاضر 22 بازیکن در فهرست هستند و یک بازیکن هم از بازی سایپا ـ سپاهان به تیم ملی دعوت خواهد شد.

 سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اشکان دژاگه هم عنوان کرد: هنوز تصمیم نهایی درباره او گرفته نشده است. دژاگه مشغول بازی‌هایش در بوندسلیگا است. فردا تصمیم نهایی درباره او گرفته خواهد شد و تکلیف همه چیز مش

خص می‌شود. درباره دژاگه اطلاعات زیادی نداریم و اگر او نتواند در این اردو به تیم ملی اضافه شود، در اردوهای بعدی می‌تواند به تیم بپیوندد.

 کی‌روش درباره وضعیت کاظمیان هم گفت: در حال حاضر 21 بازیکن داریم، جواد کاظمیان هم امروز دعوت می‌شود و با دعوت یک بازیکن دیگر از بازی سایپا و سپاهان فهرست 23 نفره تیم ملی برای بازی با بحرین کامل خواهد شد.

 سرمربی تیم ملی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا از سوی مربیان لیگ برتر با او تماسی گرفته شده است، گفت: بعد از بازی با فلسطین سمیناری داریم که تمام مربیان لیگ برتری در آن حضور خواهند داشت. ما گرد هم می‌آییم تا درباره تیم ملی صحبت کنیم. از همه مربیان می‌خواهم که برای دیدن بازی ایران مقابل فلسطین به استادیوم آزادی بیایند. فعلا مشکل خاصی نداریم و تنها مسئله تیم ملی مصدومیت قاسم حدادی فر است.

 سرمربی تیم ملی درباره خداحافظی فرهاد مجیدی از تیم ملی گفت: فکر می‌کنم به اندازه کافی درباره خداحافظی مجیدی صحبت شده است. ما خوشحال شدیم که مدتی در اردوهای تیم ملی با او همکاری داشتیم و مجیدی برای دو مسابقه تیم ملی همراه ما بود. او تصمیمی گرفته که به زندگی شخصی‌اش مربوط می‌شود و اکنون به گذشته پیوسته است. ما باید به آینده فکر کنیم. برای مجیدی در تمام زندگی‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم. آنچه مهم است الگوبرداری بازیکنان جوان از اوست که دوران خوبی را در فوتبال ایران و امارات گذرانده است.

کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جواد کاظمیان پس از بازی پرسپولیس مقابل صبا مصاحبه‌ای درباره سرمربی تیم پرسپولیس انجام داد، آیا در دعوت از او چنین موردی را لحاظ کرده‌اید؟ اظهار کرد: من از مصاحبه او آگاهی نداشتم فقط می‌دانم کاظمیان در اردوی دو روزه‌ای که در قالب مینی کمپ برگزار شد، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. او آنقدر خوب بود که احساس کردم لیاقت حضور در تیم ملی را دارد. مشکل بازیکنان با باشگاه‌ها ارتباطی با تیم ملی ندارد. مسائلی که میان آن‌ها و باشگاه‌هایشان وجود دارد متفاوت از ارتباط آن‌ها با تیم ملی خواهد بود. وقتی اردوی تیم ملی شروع می‌شود، فقط تیم ملی مهم است و باید روی مسائل میان بازیکنان و باشگاه‌ها خط کشید. تیم ایران با دو رنگ سفید و قرمز مقابل حریفانش می‌ایستد و فقط باید این دو رنگ برای ما مهم باشد. درست نیست که سیاست باشگاه‌ها و شرایط بازیکنان در قبال آن‌ها را به داخل تیم ملی بیاوریم.

 کی‌روش با اصرار خبرنگار مربوطه مواجه شد که دوباره پرسید آیا نخواسته‌اید به نوعی با حمید استیلی لجبازی کنید. در این حین امید نمازی مربی تیم ملی که در نشست خبری حضور داشت وارد بحث شد و گفت: اصلا چنین مسئله‌ای وجود ندارد.

 نمازی موضوع مربوطه را برای کی‌روش دقیق‌تر ترجمه کرد و کی‌روش هم پاسخ داد: زندگی من در فوتبال خلاصه می‌شود. دوست ندارم به حاشیه‌ها و بعضی از مطالبی که در مطبوعات عنوان می‌شود بپردازم. این مسائل مربوط به فیلم‌ها می‌شود. زندگی من مثل فیلم نیست و درون آن چنین چیزهایی ندارد. هرچقدر فکر می‌کنم منظور دقیق شما را متوجه نمی‌شوم.

 کی‌روش در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه برخی از مربیان داخلی، فلسطین را حریف تدارکاتی خوبی برای ایران نمی‌دانند، گفت: درستش این است که اگر حرفی زده می‌شود و از کسی نقل قول می‌شود گفته شود که چه کسی این حرف را زده،‌ اگر جواب من را می‌خواهید نام کسانی که چنین حرفی را زده‌اند بگویید.

 کی‌روش پس از جواب خبرنگار که گفت مظلومی این حرف را زده گفت: من از طریق کنفرانس با آقای مظلومی صحبت نمی‌کنم. شما هم بهتر است به عنوان خبرنگار اگر سوالی دارید، خودتان بپرسید نه اینکه اینجا نقل قول دیگر مربیان را بازگو کنید. من در رسانه‌ها علیه همکارانم حرف نمی‌زنم.

 کی‌روش درباره بازی دوستانه با فلسطین هم گفت: ما برنامه‌ای برای آماده‌سازی تیم ملی برای راهیابی به جام جهانی داریم و بازی دوستانه با فلسطین هم بخشی از این برنامه است. برای آماده‌سازی برای روبه‌رو شدن با بحرین، نیازی به بازی با پرتغال و برزیل نداریم چرا که هدف ما بازی با بحرین است. نیاز به تیمی داریم که بتواند با ما همکاری کند. بهتر است همه قبل ازاینکه نظر بدهیم، اطلاعات به دست بیاوریم و بعد حرف بزنیم. هر کس فقط اگر به داشته‌های ذهنی‌اش اعتماد کند وجهه‌اش را از دست می‌دهد.

 کی‌روش در پاسخ به این سوال که فلسطین چندمین اولویت او برای انتخاب حریف تدارکاتی بوده است، گفت: ما تلاش کردیم تیم‌های عربستان، اردن، کویت، عمان، امارات و سوریه را برای بازی دوستانه دعوت کنیم اما هیچ کدام ممکن نشد. آن‌ها دعوت ما را قبول نکردند. به نظر من ما باید به فلسطین احترام بگذاریم و ممنون آن‌ها باشیم که دعوت دوستانه ما را قبول کردند و حاضر شدند برای بازی با ما به تهران بیایند. پس درباره چه چیزی حرف می‌زنیم. قبل از اینکه حرف‌های بی‌پایه و بی‌ارزش بزنیم، بهتر است فکر کنیم و سپس سخن بگوییم. در برنامه کمپ که برای آماده‌سازی تیم ملی در نظر گرفته‌ایم بازی دوستانه، بخشی از آماده‌سازی ماست. هدف ما فقط بازی دوستانه نیست و به همین دلیل نیازی نیست تیمی مثل آرژانتین یا رئال مادرید یا منچستریونایتد را دعوت کنیم. با وجود این من به همه عقاید احترام می‌گذارم اما من را وارد مسائل حاشیه‌ای با مربیان نکنید.

 سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه نشست در پاسخ به سوالی درباره میانگین پایین دوندگی بازیکنان ایرانی در قیاس با بازیکنان خارجی عنوان کرد: همان طور که قبلا گفتم در فوتبال معجزه و جادو جایی ندارد. معجزه برای سینما و سیرک است. در فوتبال فقط می‌شود تمرین کرد و تلاش بیشتری انجام داد. ما باید تلاش کنیم عملکرد بازیکنان‌مان اردو به اردو و بازی به بازی بهتر شود. کار ما همین است نه کمتر نه بیشتر.

 کی‌روش درباره کری‌خوانی و جنگ لفظی سرمربی تیم ملی بحرین هم عنوان کرد: مربی بحرین چیز عجیب و غریبی نگفته است. این را خودمان هم می‌دانیم و جز این هم انتظار نداشتیم. طبیعی است که مربی بحرین بگوید برای شکست دادن ایران به تهران می‌رویم. کسی در این اتاق هست که از او انتظاری جز این داشته باشد. مهم این است که وقتی بحرین به تهران می‌رسد آماده باشیم و در زمین جواب‌شان را بدهیم وگرنه مسئولیت و تعهد یک مربی ایجاب می‌کند که چنین اظهارنظرهایی داشته باشد. ما نه نگران هستیم و نه می‌ترسیم. در حال حاضر بحرین حریف اصلی ماست و من آن‌ها را در راه صعود به جام جهانی از قطر جلوتر می‌دانم. آن‌ها در آخرین دوره تا آخرین مرحله پیش رفتند و یک قدم مانده برای رسیدن به جام جهانی حذف شدند اما ما هم در خانه بازی می‌کنیم و مطمئنا از حمایت هواداران بهره‌مند خواهیم بود. من به تیمم و بازیکنانم اطمینان کامل دارم. شکی ندارم 19 مهر بازی خوبی انجام خواهیم داد و هدف ما فقط بردن بحرین است.

کد خبر 147294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز