چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا را به تساوی رسید، اما افسوس که با وجود شناسایی حفره دفاعی قطر توسط کی روش، بازیکنان یکی بعد از دیگری فرصت های مسلم گلزنی را از دست دادند

Qatar's Lawrence Quaye, right,fights the ball against Iran's Anderanik Teymourian during their 2014 World Cup Asian qualifying football match at Al-Sadd Stadium in Doha on Tuesday Sept, 6, 2011.

دو تیم ایران و قطر در روز دوم مرحله سوم انتخابی جام جهانی فوتبال 2014 در قاره آسیا از ساعت 21 سه شنبه شب در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف هم رفتند و در پایان به نتیجه تساوی یک بریک بسنده کردند.

تیم ملی فوتبال کشورمان که با برتری 2 بر صفر بحرین مقابل اندونزی جایگاه خود در صدر جدول گروه E را از دست داده بود، برای بازگشت دوباره به صدر این گروه به دنبال پیروزی مقابل قطر بود اما با این وجود در نیمه اول بازی میل و اراده‌ای برای رسیدن به پیروزی در نزد بازیکنان ملی پوش ایران دیده نشد.

به گزارش مهر، بازی سرد و کسل کننده دو تیم در نیمه اول که بیشتر در میانه زمین دنبال می شد، نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل به دنبال نداشت تا دو تیم در نیمه دوم به دنبال رسیدن به نتیجه مورد نظر خود باشند. مهمترین اتفاق نیمه اول این بازی مصدومیت جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان بود که باعث شد این بازیکن در دقیقه 37 از زمین خارج شده و جای خود را به مازیار زارع بدهد.

Carlos Queiroz profile

شاگردان "کارلوس کی‌روش" نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند و در دقیقه 46 به گل نخست رسیدند. پس از آنکه در لحظات آغازین نیمه دوم تیم ما یک موقعیت گلزنی را از دست داد، هادی عقیلی در دقیقه 46 کرنر ارسالی از جناح راست را با ضربه سر به تور دروازه قطر چسباند و تیم کشورمان را با یک گل پیش انداخت.

پس از این گل تیم کشورمان توسط محمدرضا خلعتبری و کریم انصاری‌فرد دو فرصت مسلم گلزنی را از دست داد تا اینکه تیم قطر در دقیقه 55 از تک موقعیت گلزنی خود نهایت بهره را برد و به گل تساوی رسید. روی آشفتگی مدافعان تیم کشورمان محمد السید عبدالمطلب در دقیقه 10 نیمه دوم گل تساوی را به ثمر رساند و تیمش را به جریان بازی بازگرداند.

ملی پوشان فوتبال ایران در ادامه بازی یک سروگردن از میزبان خود بالاتر بودند و می توانستند به گل دوم دست یابند اما از فرصتهای خود استفاده نکردند تا بازی با نتیجه مساوی یک بریک به اتمام برسد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی مقابل قطر با ترکیب سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، مهرداد پولادی، جواد نکونام (مازیار زارع - 37)، آندرانیک تیموریان، علی کریمی (فرهاد مجیدی - 70)، غلامرضا رضایی، محمدرضا خلعتبری (مجتبی جباری - 63) و کریم انصاری‌فرد به میدان رفت.

قضاوت دیدار قطر - ایران برعهده "چوی میونگ یونگ" از کره جنوبی بود. این داور کره‌ای به حسین علی، ابراهیم عبدالماجد، وسام ریزیک عبدالمجید و حمید اسماعیل از تیم ملی قطر و خسرو حیدری و مازیار زارع از تیم ملی ایران کارت زرد نشان داد.

جدول رده بندی گروه E مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا به شرح زیر است:

1- ایران 4 امتیاز - تفاضل گل 3+، 2- بحرین 4 امتیاز - تفاضل گل 2+، 3- قطر 2 امتیاز، 4- اندونزی بدون امتیاز

کد خبر 144982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز