باران غیرمنتظره، تمرین صبح امروز تیم ملی را تعطیل کرد.

فوتبال

 ساعت 9 صبح قرار بود تیم ملی در زمین شماره یک کمپ تمرین کند ولی برای حفظ کیفیت چمن این تمرین لغو شد.

با وجود این، آماده‌سازی‌ تیم ملی برای بازی مقابل اندونزی بدون مشکل خاصی ادامه دارد. تیم ملی روز جمعه در نخستین بازی‌اش در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 میزبان اندونزی است و کی‌روش همه جزئیات را به دقت زیرنظر دارد.

بازی نکونام مقابل آتلتیکو

در تمرین عصرشنبه ‌ اما اتفاق مهم، حضور هادی عقیلی بود. مدافع تیم العربی قطر یک روز زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد به اردو پیوست و بدین‌ترتیب با حضور نکونام و خلعتبری در تمرین امروز، کی‌روش همه بازیکنانش را در اختیار خواهد داشت. نکونام دیروز در نخستین بازی اوساسونا در لالیگا در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت. اوساسونا در این بازی میهمان تیم قدرتمند آتلتیکو مادرید بود که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. لالیگا از این فصل تصمیم گرفته برای پخش بازی‌هایش در شرق آسیا، برخی از بازی‌ها را در ظهر برگزار کند و این بازی ساعت 12 ظهر به وقت اسپانیا برگزار شد. همچنین فرهاد مجیدی، آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری در میانه تمرین عصر ‌شنبه از سایر بازیکنان جدا شدند و به یخ درمانی پرداختند. البته مصدومیت آنها جدی نیست و می‌توانند مقابل اندونزی ‌ به میدان بروند. پیش‌بینی می‌شود هر سه بازیکن در برابر اندونزی در ترکیب اصلی باشند.Carlos Queiroz profile

شکست اندونزی مقابل اردن

از سوی دیگر اندونزی هم آخرین بازی تدارکاتی‌اش را شنبه شب با شکست یک بر صفر مقابل اردن به پایان برد. سیموئز، دستیار کی‌روش هم برای دیدن این بازی به امان رفته‌ و آخرین اطلاعات این تیم را در اختیار سرمربی تیم ملی قرار خواهد داد. در این بازی زانوی فری روتین سولو، دروازه‌بان اصلی اندونزی در دقیقه‌ 30 آسیب‌دید و او جایش را به مارکوس هریس مولانا داد. این دروازه‌بان اما در دقیقه 49 خروج اشتباهی داشت تا کرنر عبدالله دیب مستقیما وارد دروازه شود. با وجود این شکست، روزنامه اندونزیایی «جاکارتا گلوب» از عملکرد این تیم تمجید کرد و نوشت: «ویم ریس برگن، سرمربی اندونزی تیمش را با آرایش 1-3-2-4 به زمین فرستاد و بازیکنان نظم تاکتیکی خوبی به نمایش گذاشتند تا فرصت‌های تیم میزبان به حداقل برسد. آنها همچنین در حفظ توپ نسبت به بازی هفته قبل مقابل فلسطین بهتر عمل کردند و مقابل مدافعان فیزیکی حریف به‌جای توپ‌های بلند از پاس‌های کوتاه استفاده کردند.» خطرناک‌ترین بازیکن اندونزی در این بازی کریستین گونزالس، مهاجم اروگوئه‌ای‌الاصل بود و در بازی روز جمعه هم تمام امید میهمان به این بازیکن خواهد بود. اندونزی قرار است امشب وارد تهران شود و پیش از آن تمریناتش را در امان دنبال می‌کند.

نظر عقیلی درباره اندونزی

هادی عقیلی مدافع ثابت تیم ملی نخستین لژیونری بود که روز شنبه در تمرین تیم ملی حاضر شد. او در مورد شرایط فعلی خودش می‌گوید:«خوشبختانه در آمادگی کامل قرار دارم و در شرایط مسابقه هستم؛ چرا که همراه با العربی در جام شیخ جاسم قطر بازی کردم. خوشحالم که از گرمای آزاردهنده قطر فعلا نجات پیدا کردم و به ایران آمدم. »او در مورد بازی با اندونزی ادامه می‌دهد:«به‌نظر من اندونزی یک‌درجه از مالدیو قوی‌تر است. فکر نمی‌کنم کار سختی داشته باشیم ولی حق نداریم آنها را دست کم بگیریم. همه دیدند که مالدیو در بازی برگشت چگونه مقابل ما ظاهر شد و این موضوع باید برای ما درس بزرگی باشد.» عقیلی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنی تماشاگران برخلاف بازی‌های گذشته، از بازی روز جمعه استقبال کنند؟ می‌گوید:«من دوست دارم ورزشگاه همیشه پر باشد ولی فوتبال ایران در این سال‌ها نتایج خوبی نگرفته و تماشاگران هم دلسرد شده‌اند. از طرفی باید بگویم که بعضی‌ها در ایران به‌دنبال تخریب فوتبال هستند و طبیعی است که این موضوع نظر مردم را نسبت به فوتبال عوض می‌کند. باید این جو از بین برود و مردم هم دوباره به تیم ملی اعتماد پیدا کنند.»

کد خبر 144322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز