اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دیدار با تیم‌های اندونزی و قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 از روز جمعه تشکیل شد و 21 بازیکن، نخستین تمرین خود را زیرنظر کارلوس کی‌روش برگزار کردند.

فوتبال

این در حالی است که ملی‌پوشان کشورمان ساعت 20 روز جمعه 11 شهریورماه نخستین دیدار خود را مقابل تیم ملی اندونزی برگزار خواهند کرد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی هم جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و در قسمت مهمی از حرف‌هایش تاکید کرد که اولویت ورزش ایران در 2 سال آینده باید صعود به جام جهانی برزیل باشد. کی‌روش همچنین تاکید کرد که در بازی با اندونزی باید 100 هزار تماشاگر به استادیوم آزادی بیایند، این در حالی است که فوتبال‌دوستان ایرانی مدت‌هاست علاقه چندانی برای تماشای بازی‌های تیم ملی در ورزشگاه ندارند ولی کی‌روش امیدوار به تغییر این شرایط ناامید‌کننده است.

بازگشت لژیونرها

تیم ملی عصر روز گذشته هم زیر نظر کی‌روش تمرین کرد و تمرینات تیم ملی از فردا با حضور تمامی نفرات برگزار خواهد شد. جواد نکونام، هادی عقیلی و محمدرضا خلعتبری 3 لژیونر تیم ملی از فردا در تمرین شرکت خواهند کرد. به گفته پزشک تیم ملی، فرهاد مجیدی، خسرو حیدری، حسین ماهینی و آندرانیک تیموریان دچار مصدومیت جزئی هستند ولی این مصدومیت‌ها به حدی نیست که آنها بازی با اندونزی را از دست بدهند. در حال حاضر هیچ بازیکنی با آسیب‌دیدگی جدی مواجه نیست ولی ایران در بازی با اندونزی مازیار زارع و کریم انصاری فرد را به‌دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. نکته مهم دیگر این است که طبق تصمیم کی‌روش، بازیکنان تیم ملی تا قبل از بازی با اندونزی طبق نوبتی که برای آنها در نظر گرفته شده، با رسانه‌ها مصاحبه خواهند کرد.

سفر به اردن

کی‌روش چند روز پیش برای آشنایی با سبک بازی قطر راهی دبی شد تا بازی دوستانه قطری‌ها مقابل امارات را از نزدیک تماشا کند. در این میان آنتونیو سیموئز دستیار کی‌روش هم صبح دیروز برای تماشای دیدار تدارکاتی اردن و اندونزی (که دیشب برگزار شد‌) و بررسی شرایط نخستین حریف تیم ملی فوتبال در مرحله سوم انتخابی جام جهانی راهی امان شد. اندونزی هفته گذشته در دیداری تدارکاتی مقابل فلسطین قرار گرفت و در آن بازی به برتری 4 بر یک دست یافت. علاوه بر ایران و اندونزی، تیم‌های ملی قطر و بحرین هم در گروه پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا حضور دارند. گفتنی است که بحرین دیگر حریف ایران هم جمعه شب در دیداری تدارکاتی با یک گل موفق به شکست سودان شد.

برند معتبر

بازیکنان تیم ملی در تمرینات، لباس‌هایی به تن داشتند که متعلق به یک شرکت تولید البسه ورزشی خارجی بود ولی نکته عجیب این است که عباس ترابیان اعلام کرده هنوز با این شرکت قراردادی با آن امضا نشده است. این موضوع جای سؤال دارد که چرا بازیکنان تیم ملی باید لباس شرکتی را بر تن کنند که هیچ قراردادی با آن امضا نشده و به‌نظر می‌رسد مشکل اسپانسر لباس‌های تیم ملی همچنان ادامه دارد. ترابیان می‌گوید: «فدراسیون هنوز با هیچ شرکت البسه ورزشی قرارداد امضا نکرده و ملی‌پوشان تنها برای سنجش کیفیت لباس‌های این شرکت آنها را به تن کردند. کی‌روش این لباس‌ها را به بازیکنان داد تا پس از استفاده و شست‌وشو مشخص شود چه وضعیتی پیدا می‌کنند.

همچنین بازیکنان میزان سبکی، خنک بودن و راحتی آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.» ترابیان در پاسخ به این سؤال که چرا فدراسیون با 5 شرکتی که مورد تایید رسمی فیفا هستند توافقی نمی‌کند، می‌گوید: «من هم قبول دارم برند شرکتی که لباس‌ها را در اختیار تیم ملی ایران قرار می‌دهد مهم است؛ چراکه بعدا می‌توان از حمایت‌های فیفا هم بهره گرفت اما این وظیفه برعهده بخش مارکتینگ فدراسیون است که آنها پیگیر این موضوع هستند. تا جایی که من می‌دانم شرکت قبلی به تعهداتش عمل نکرده بود و لباس‌های بی‌کیفیتی را هم در اختیار تیم ملی قرار می‌داد که به همین دلیل این شرکت کنار گذاشته شد.»

کد خبر 144203
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز