پیروزی 3 بر صفر مقابل اندونزی، چهارمین بازی رسمی تیم ملی با هدایت کی‌روش محسوب می‌شد.

فوتبال

سرمربی پرتغالی در این مدت تلاش کرده تغییراتی در تیم ملی به‌وجود آورد و بازیکنان را با ایده‌هایش آشنا کند ولی به‌نظر می‌رسد تیم ملی تا تبدیل شدن به تیم مورد نظر مربی‌اش فاصله زیادی دارد. بازی مقابل اندونزی هم نکاتی داشت که کی‌روش قطعا در ادامه راه توجه بیشتری به آنها نشان خواهد داد. البته بازی سه‌شنبه مقابل قطر که نخستین آزمون جدی این مربی محسوب می‌شود، نقاط قوت و ضعف تیم ملی را بیش از این آشکار می‌کند.

1- ساختار دفاعی منظم : تیم ملی در 4 بازی رسمی که با مربیگری کی‌روش داشته هنوز گلی دریافت نکرده است. اندونزی هم در این بازی گلی نزد و به‌ندرت صاحب فرصتی شد. البته ماداگاسکار، مالدیو و اندونزی حریفان قدرتمندی محسوب نمی‌شوند ولی نکته مهم این است که تیم ملی در این 4 بازی ساختار دفاعی منظمی داشته است. تیم ملی در زمان مربیگری قطبی هم ساختار دفاعی خوبی داشت و کی‌روش هم تنها یکی از اعضای دفاعی تیم ملی را تغییر داده است (پولادی در دفاع چپ به جای حاج‌صفی بازی می‌کند). در عوض این مربی چیدمان تیم را تغییر داده و حالا ایران تنها با یک هافبک دفاعی بازی می‌کند. به هر حال بازی دوحه محک جدی تری برای دفاع تیم ملی خواهد بود و اگر دروازه تیم ملی سه‌شنبه شب هم بسته بماند، مشخص می‌شود که کی‌روش در بازسازی دفاع موفق بوده است.
2- رقابت در خط میانی: بازی مقابل اندونزی نخستین بازی نکونام و آندرانیک تیموریان در تیم کی‌روش محسوب می‌شد. این نخستین بار بود که نکونام پس از جام ملت‌های آسیا در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و با زدن 2 گل بازگشتی رؤیایی داشت. تیموریان هم تنها در اردوی اتریش به میدان رفت و بازی مقابل ماداگاسکار و مالدیو در تهران را به‌دلیل مصدومیت از دست داد. او در بازی برگشت مقابل مالدیو و در بازی مقابل اندونزی هم روی نیمکت بود و تنها پس از مصدومیت حدادی‌فر بود که به زمین رفت. هافبک استقلال اما در حضور 20دقیقه‌ای‌اش در زمین یک پاس گل داد و یک گل زد تا نشان دهد دیگر نمی‌خواهد روی نیمکت بنشیند. بدین‌ترتیب حالا کار کی‌روش برای انتخاب 3 هافبک میانی‌اش از میان نکونام، کریمی، آندو، حدادی‌فر، جباری و زارع سخت‌تر شده است.

کی‌روش در هر 4 بازی اخیر مثلث میانی را تغییر داده و این نشان می‌دهد که او هنوز در این منطقه به ترکیب دلخواهش نرسیده است. حال باید دید او در دوحه چه بازیکنانی را به زمین می‌فرستد‌. با اتوریته‌ای که این مربی نشان داده، به‌نظر می‌رسد حتی باسابقه‌های تیم هم نمی‌توانند از حضور در ترکیب اصلی مطمئن باشند.3- در جست‌وجوی گلزن: در پیروزی یک بر صفر مقابل ماداگاسکار، جلال حسینی زننده تک گل بازی بود. در بازی مقابل اندونزی هم ماموریت گلزنی را هافبک‌های تیم انجام دادند و بدین‌ترتیب مهاجمان تیم ملی تنها در بازی رفت و برگشت مقابل تیم ضعیف مالدیو موفق به گلزنی شده‌اند. بازی مقابل اندونزی نخستین بازی مجیدی در ترکیب تیم کی‌روش بود و به‌نظر می‌رسید که او با بازیکنان کناری‌اش هنوز هماهنگ نیست. شاید به همین دلیل بود که کاپیتان استقلال به ندرت صاحب فرصت گلزنی شد. در بازی مقابل قطر انصاری‌فرد هم به احتمال زیاد به ترکیب اصلی برمی‌گردد و باید دید کی‌روش چه مهاجمانی را برای بازی در کنار او انتخاب می‌کند. دغدغه سرمربی تیم ملی احتمالا پیدا کردن مهاجمانی است که در زمین یکدیگر را راحت‌تر پیدا کنند و در گلزنی موفق‌تر باشند؛ چراکه در همه بازی‌ها نمی‌توان منتظر گلزنی هافبک‌ها بود.

کد خبر 144673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز