همشهری آنلاین: 500 کانون فرهنگی هنری مساجد درحومه شهرها و روستاهای کشور راه اندازی می‌شود.

مساجد

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دراصفهان با بیان اینکه توجه به روستاهای کشور از اولویت‌های این ستاد است گفت: 60 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرها راه‌اندازی شده است.

آقای طاهریان تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور را 11 هزار کانون اعلام کرد و افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه در سال جاری این تعداد به 13 هزار کانون افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه 450 کانون تخصصی در 23 رشته تخصصی در کشور فعال است گفت: 8 هزار و800 کتابخانه نیز در مجموعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور فعال هستند که 3 هزار و 800 کتابخانه مخزن ‌دار و 5 هزار کتابخانه به صورت باز در اختیار کانون‌هاست.

وی شناسایی، پرورش و تربیت استعدادهای بالقوه در مساجد را از مهمترین اهداف ستاد عالی کانون‌های مساجد دانست و اضافه کرد: حضور فعال در فضای مجازی با راه‌اندازی مسجد وبلاگ، توجه ویژه به تفسیر قرآن کریم، برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، جشنواره شعر گلدسته‌های سپید و هنرهای تجسمی ترنج از دیگر برنامه‌های ستاد عالی در سال جاری است.

معاون فرهنگی، هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد همچنین از توافق‌های به عمل آمده با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برای راه اندازی 600 کانون فرهنگی هنری در جوار مصلاهای نمازجمعه خبر داد.

کد خبر 147763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز