مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

گروه شهری: دستورالعمل تصویب طرح‌های معماری مساجد و اماکن مذهبی در شهرداری تهران از سوی محمدباقر قالیباف شهردار تهران به‌منظور اجرا ابلاغ شد.

شهردار تهران در دستورالعمل ارسال شده به شهرداران مناطق با تاکید بر این موضوع که اخذ پروانه ساختمانی برای ساخت‌وسازهایی که توسط شهرداری مناطق انجام می‌شود لازم است اعلام کرد: احداث تمامی اماکن مذهبی پس از تایید نقشه‌ها از سوی شورای تصویب طرح‌های معماری مساجد تهران قابل اجراست. در دستورالعمل ابلاغ‌شده از سوی شهردار تهران آمده است:

با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری و برنامه سند طرح جامع شهر تهران درخصوص احیای الگوهای معماری و شهرسازی اسلامی- ایرانی همچنین با توجه به شأن و جایگاه مساجد، ضروری است که شهرداری تهران به‌عنوان الگویی در راستای تحقق اهداف طرح جامع و منویات مقام‌معظم‌رهبری برای شهروندان تهرانی معیار قرار بگیرد. با ارسال دستورالعمل تصویب طرح‌های معماری مساجد و اماکن مذهبی در شهرداری تهران که به‌مدت 6 ماه ملاک اقدام قرار گرفته معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران مکلف است با پایان یافتن مهلت شش‌ماهه با جمع‌آوری نظر کارشناسان اصلاحات لازم برای ارتقای نحوه تصویب طرح‌های معماری مساجد را اعمال و نتیجه بررسی‌ها را به شهردار تهران گزارش کند.

کد خبر 132407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز