سما: مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از احداث 34 باب مسجد خبر داد و گفت: از سال 86 تا‌کنون تنها در زمینه تعمیر، تجهیز و تکمیل مساجد، 69.5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، با بیان اینکه در برخی مناطق تعداد مساجد بسیار کم است، اظهار داشت: سعی شده است که این مساجد در مناطقی قرار بگیرد که سرانه مساجد در آنها پایین است و در همین زمینه، اهداف هفته جهانی مساجد نیز در این طرح محقق شده است.

ناصحی با تاکید بر کیفیت ساخت مساجد جدید ادامه داد: مساجد ساخته شده توسط شهرداری به تمامی امکانات تجهیز شده است و در متراژ قابل‌قبول، دارای فضاهای کاربردی، امکانات سرمایشی و گرمایشی، مجهز به خانه عالم و خانه خادم و به‌صورت مفروش آماده تحویل شده است.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری تهران ساخت مساجد را جزو حقوق شهروندی مردم پایتخت تعریف کرده است و در این راستا، یکی از وظایف خود را ارائه امکانات به مساجد شهر تهران می‌داند.از 6 سال گذشته 46 پروژه احداث مسجد در دستور کار قرار گرفته است که 34 باب مسجد در حال احداث است و بقیه آن به بهره‌برداری رسیده است.وی از افتتاح یک باب حسینیه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: حسینیه مکتب‌العباس(ع) واقع در منطقه19 با مساعدت شهرداری در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

کد خبر 119178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز