مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری چهارمین دوره مسابقه معماری و طراحی شهری با موضوع انتخاب مسجد زیبای محله خبر داد.

mosque

عبادالله رمضانی گفت: مسابقه انتخاب زیباترین مسجد شهر تهران از نظر معماری اسلامی - ایرانی در 3رده مهندسان، دانشجویان و شهروندان برگزار می‌شود. وی اظهار داشت: این مسابقه با هدف ایجاد حساسیت در افکار عمومی نسبت به فضاهای پیرامون و نمادهای مذهبی برگزار می‌شود. مدارک مورد نیاز برای شرکت در این مسابقه، ارائه تصاویر مسجد مورد نظر به ازای هر مورد حداقل 3 تصویر و توصیف ویژگی‌های مسجد است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران افزود: این تصاویر توسط منتخبی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران و مدیران شهری داوری شده و به 66 نفر از نفرات برگزیده مناطق 22گانه شهر تهران، 66سکه بهار آزادی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

به گفته رمضانی، بخش دیگری از این دوره مسابقات معماری و طراحی شهری ویژه دانشجویان است. وی معیارهای ارزیابی آثار دانشجویی را انطباق با شاخص‌های معماری اسلامی - ایرانی، قابلیت اجرای طرح و توجه به ویژگی‌های محله و محیط پیرامون آن عنوان کرد.

وی گفت: مدارک مورد نیاز برای شرکت در این مسابقه توصیف وضعیت موجود محله، تحلیل مکان مورد نظر جهت استقرار مسجد، ارائه طرح پیشنهادی و نمایش سه بعدی آن از محیط پیرامون است که توسط هیات داوران بررسی شده و به نفر اول 5 سکه بهار آزادی، نفر دوم 3 سکه، نفر سوم 2 سکه و به نفر چهارم یک سکه بهار آزادی همراه با لوح‌های سپاس اهدا خواهد شد.

کد خبر 118534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز