مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

جشن‌های شعبانیه در مساجد و امامزاده‌ها از سوی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت:همچنین به‌منظور غنی‌سازی‌ اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با هماهنگی ائمه جماعات و عزیزان بسیجی در مساجد شهر تهران کلاس‌های آموزش قرآن، احکام، نماز و معارف اسلامی برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی درباره فعالیت‌های دینی شهرداری تهران به مناسبت ایام شعبانیه اظهار کرد: ماه شعبان‌المعظم اعیاد بزرگ و حائز اهمیتی در خود دارد، به همین جهت مرکز فعالیت‌های دینی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف نسبت به برگزاری مراسم سخنرانی و جشن در مساجد و امامزادگان، مشارکت و همکاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده سیمای بصری شهر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغی از قبیل تلویزیون‌های شهری، بیلبورد، عرشه پل‌ها با محوریت آموزه‌های دینی آراسته و آماده ورود به ماه پربرکت شعبان خواهد شد.
وی ضمن توصیف فضای مناسب و زمینه مستعد تعطیلات تابستان جهت غنی‌سازی‌ اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اظهار کرد: فصل تابستان، فرصت مناسبی جهت اعتلای معارف و احکام اسلامی بوده و مساجد بهترین مکان و ارزشمندترین بستر برای اجرای طرح غنی‌سازی‌ اوقات فراغت جوانان و نوجوانان هستند.

ناصحی ادامه داد: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با هماهنگی ائمه جماعات و برادران بسیجی ان‌شاءالله در مساجد شهر تهران کلاس‌های آموزش قرآن، تفسیر، نماز، احکام، اصول اعتقادات و... برگزار خواهد کرد. مشاور شهردار تهران همچنین افزود: در سالگرد سوء قصد به مقام معظم رهبری مدظله العالی که به حول و قوه الهی این عمل تروریستی منافقین کوردل نافرجام ماند و سایه پربرکت رهبری مدبر و توانا بر سر امت اسلامی جاودانه ماند.

در همین راستا مرکز فعالیت‌های دینی کتابی تحت عنوان «شکرانه سلامت» با موضوع زندگی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی و بررسی واقعه سوءقصد به معظم‌له با تیراژ بیش از 20هزار جلد تهیه و به مساجد و اماکن مذهبی اهدا کرده است.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام و توجه جدی شهردار تهران به گسترش و تعالی فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی در جامعه گفت: دکتر قالیباف شهردار تهران اهتمام ویژه و توجه جدی به استمرار و گسترش اقدامات در زمینه بسط و اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب داشته و بحمدالله تا‌کنون در مجموعه مدیریت شهری برنامه‌ها و اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام شده و در همین راستا مرکز فعالیت‌های دینی اقدام به تهیه و توزیع بیش از 20هزار جلد کتاب «گنجینه عفاف، گوهر عفاف» به انجام رسانده است.

کد خبر 174916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز