مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از افتتاح ۵ باب مسجد احداث شده توسط شهرداری تهران به مناسبت هفته جهانی مساجد خبر داد.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام ناصحی در آستانه هفته جهانی مساجد به چگونگی و نحوه نامگذاری این هفته به نام مساجد اشاره کرد و گفت: سازمان کنفرانس اسلامی بنا به پیشنهاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سی‌ام مردادماه که روز به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها بوده است را به عنوان «روز جهانی مسجد» اعلام کرد. این موضوع در جریان سی امین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که از هفتم لغایت نهم خردادماه سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار شد، به تصویب رسید.

وی افزود: در این اجلاس شرکت کنندگان برجایگاه رفیع مسجد به عنوان رمز وحدت و برادری در جهان اسلام تاکید کردند. در این اجلاس تصویب شد که از ۲۱ آگوست هرسال، مطابق با ۳۰ مرداد ماه، که مصادف با خاطره به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط تندروهای صهیونیست است، به مدت یک هفته به عنوان هفته جهانی مساجد اعلام شود. همچنین در این اجلاس از کشورهای عضو خواسته شد با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن‌ها به عنوان اماکن مقدسه، در احیاء و تجلیل این هفته تلاش نمایند. گفتنی است که سی‌ام مرداد ماه همچنین مصادف با حمله عوامل رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم بیگناه در سال ۱۳۱۴ است.

مشاور شهردار تهران از احداث و افتتاح بیش از ۵۰ باب مسجد توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت: مجموعه شهرداری با هدف رسیدن به چشم انداز تهران‌ام القری جهان اسلام بحث اعتلای جایگاه مساجد را به صورت ویژه سرلوحه کار خود قرار داده است که یکی از نمونه‌های آن احداث و افتتاح ۲۰ باب مسجد با کاربری‌های عظیم و کلان فرهنگی و اجتماعی بوده است.

به گفته ناصحی علاوه بر آن شهرداری تهران بیش از ۳۵ باب مسجد در دست احداث دارد که از این میان ۵ باب مسجد توسط شهردار تهران به مناسبت هفته جهانی مساجد افتتاح خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری تهران به ساخت ۸۰۰ گلدسته در ۴۰۰ باب مسجد شاخص اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات مهم و شاخص شهرداری تهران احداث و ساخت ۸۰۰ گلدسته به عنوان نماد اسلامی مساجد بوده، که این طرح در ۴۰۰ باب مسجد محوری شهر تهران در حال اقدام و انجام است.

کد خبر 181717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز