شهرداری تهران کار ساخت 60 باب مسجد را سال گذشته آغاز کرده بود که 30 باب آن تکمیل و تحویل داده شده و تلاش می‌شود مساجد باقیمانده نیز در پنج شش ‌ماه باقیمانده مدیریت فعلی شهری تحویل داده شود.

 همچنین شهرداری 72قطعه زمین در اختیار خیرینی که توانایی ساخت مسجد را دارند قرار داده است و بر روند ساخت‌وساز نظارت می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، مشاور شهردار تهران با اشاره به آخرین وضعیت 72مسجدی که آبان‌ماه سال گذشته کلنگش به زمین زده شد به مهر گفت: ما 72قطعه زمین در اختیار هیئت‌های مذهبی و خیرینی قرار دادیم که قصد ساخت مسجد را داشتند. وی اضافه کرد: بیشتر این افراد هیئت‌های مذهبی از قومیت‌های مختلف مانند مازندرانی‌ها، اصفهانی‌ها و مشهدی‌های مقیم تهران هستند که ما زمین را دراختیار آنها گذاشته و از آنها برای ساخت آن تعهد گرفته‌ایم.

مشاورشهردارتهران با بیان اینکه هیأت امنای این مساجد تشکیل شده است، گفت: ساخت این مساجد با شهرداری نیست اما ما بر روند ساخت نظارت داریم و اگرهیئت‌های مذهبی که در حال حاضر زمین‌ها را دراختیار دارند توان ساخت مساجد را نداشته باشند زمین‌ها از آنها پس گرفته می‌شود و به افراد دیگری داده می‌شود.

ناصحی در پاسخ به این پرسش که آیا اعتباری برای ساخت این مساجد در بودجه سال92 شهرداری پیش‌بینی شده است، گفت: قرار نیست که شهرداری این مساجد را بسازد که اعتباری برای آن پیش‌بینی شود.

کد خبر 208057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز