همشهری آنلاین: مدیر مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران از آمادگی این مرکز برای پذیرایی از 12 هزار کودک در ایام نیمه شعبان خبر داد.

jamkaran

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی زارع مدیر مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران با اشاره به سابقه پنج ساله فعالیت مرکز گل نرگس اظهار داشت: این مرکز به منظور نگهداری از کودکان زائر به مسجد مقدس جمکران و آشنا ساختن آنان با معارف مهدوی تاسیس شده است.

وی با اشاره به استقبال مطلوب کودکان و خانواده‌های آنان از فعالیت‌های این مرکز بیان داشت: بسیاری از زائران کودکان خود را به این مرکز می‌آورند تا بتوانند با خیال راحت به عبادت بپردازند.

به گفته زارع این مرکز در طول سال در شب‌های چهارشنبه میزبان بیش از 400 و در شب‌های جمعه میزبان بیش از 200 کودک است. سال گذشته نیز این مرکز در نیمه شعبان میزبان 3 هزار کودک بوده است.

مدیر مرکز گل نرگس ادامه داد: برای نیمه شعبان امسال نیز آمادگی لازم برای پذیرایی از 12 هزار کودک به وجود آمده است.

زارع با اشاره به برنامه‌هایی که این مرکز برای کودکان در نظر گرفته است، گفت: در این مرکز علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف مانند شعر و قصه خوانی، ‌اجرای نمایش، کارگاه سفال و کاردستی به هر کودک یک بسته تبرکی به عنوان هدیه داده می‌شود.

وی افزود: همچنین 12 هزار بادکنک برای کودکانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند با نشان مخصوص مسجد مقدس جمکران تهیه شده است که در ایام جشن‌ ولادت امام عصر (عج) در اختیار مراجعین به مرکز قرار خواهد گرفت.

مدیر مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران با اشاره به استفاده از کارشناسان خبره برای اجرای برنامه‌های این مرکز اظهار کرد: در نیمه شعبان امسال مهمان ویژه‌ای از استان کرمان هم داریم که مربی نمونه کشوری شناخته شده است.

زارع همچنین از تهیه شش بوم بزرگ نقاشی برای کودکان در صحن مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: کودکان با گواش و قلمو نقاشی‌های این بوم‌ها که در ارتباط با معارف مهدویت است را رنگ می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای پرده خوانی و قصه گویی برای کودکان خاطرنشان کرد: در تمام این برنامه‌ها تلاش می‌کنیم علاوه بر سرگرم کردن کودکان معارف دینی و مهدوی را با زبانی کودکانه برای آنان بازگو کرده و آنان را به معارف اسلام و اهل بیت (ع) آشنا سازیم.

کد خبر 219698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز