همشهری آنلاین: رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری گفت: ۷۲ قطعه زمین در اختیار خیرینی که توانایی ساخت مسجد را دارند قرار داده‌ایم و شهرداری برروند ساخت و ساز نظارت می‌کند.

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی با اشاره به آخرین وضعیت ۷۲ مسجدی که آبان ماه سال گذشته کلنگش به زمین زده شد گفت: ما ۷۲ قطعه زمین در اختیار هیاتهای مذهبی و خیرینی قرار دادیم که قصد ساخت مسجد را داشتند.

وی اضافه کرد: بیشتراین افراد هیات‌های مذهبی از قومیت‌های مختلف مانند مازندرانی‌ها، اصفهانی‌ها و مشهدی‌های مقیم تهران هستند که ما زمین را در اختیار آن‌ها گذاشته و از آن‌ها برای ساخت آن تعهد گرفته‌ایم.

مشاورشهردارتهران با بیان اینکه هیات امنای این مساجد تشکیل شده است گفت: ساخت این مساجد با شهرداری نیست اما بر روند ساخت نظارت داریم و اگرهیات‌های مذهبی که در حال حاضر زمین‌ها را دراختیار دارند توان ساخت مساجد را نداشته باشند زمین‌ها از آن‌ها پس گرفته می‌شود و به افراد دیگری داده می‌شود.

ناصحی در پاسخ به این پرسش که آیا اعتباری برای ساخت این مساجد در بودجه سال ۹۲ شهرداری پیش بینی شده است گفت: قرار نیست که شهرداری این مساجد را بسازد که اعتباری برای آن پیش بینی شود.

وی افزود: شهرداری ساخت ۶۰ باب مسجد را آغاز کرده بود که ۳۰ باب آن تکمیل و تحویل داده شده و تلاش می‌کنیم مساجد باقی مانده نیز در ۵، ۶ ماه باقی مانده مدیریت فعلی شهری تحویل داده شود.

مشاور شهردار تهران که در انتخابات سومین دوره شورا‌ها شرکت کرده و به عنوان عضو علی البدل انتخاب شده بود در خصوص احتمال حضورش در انتخابات چهارم شورا‌ها گفت: برای رضای خدا و خدمت به مردم و نظام ان شاء الله در انتخابات حضور خواهم داشت.

کد خبر 207920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز