شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: هیچ شخص، سازمان و کشوری حق ندارد از حتی یک وجب خاک فلسطین چشم پوشی کند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ رمضان عبدالله در نشست عصر امروز پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تشکراز دولت و ملت ایران برای میزبانی و تشکیل این کنفرانس بسیار مهم در این مرحله حساس و با هدف حمایت از آرمان فلسطین افزود: سخنرانی من در سه بخش و بخش اول این است که ما کدام فلسطین را می‌خواهیم ؟ بخش دوم به چه وسیله و از چه راهی ؟ و بخش سوم در پرتو کدام موازنه قدرت می خواهیم به آن برسیم ؟

وی گفت: در بخش اول شاید شما تاکنون پیگیری کرده‌اید که چه غوغا و جنجالی در پی رفتن رهبر رسمی فلسطین به سازمان ملل ودرخواست تشکیل فلسطین بر اساس مرزهای 1967 برپا شده است.

رمضان عبدالله با بیان اینکه در واقع فلسطین‌یان به دنبال وطن می‌گردند گفت: اگر قرار بود آنچه در سازمان ملل می گذرد به صورت حقیقت تجلی پیدا کند، به راه حلی همیشگی برسد و به طور بین المللی به ثبت برسد، فلسطین‌یان بایست وطنی به نام فلسطین داشتند.

وی افزود: اکنون باید حق ما در فلسطین به طور کامل ادا شود زیرا حق ما در فلسطین مچاله و کوچک و به 22 درصد فلسطین تاریخی تبدیل شده است.

رمضان عبدالله ادامه داد: این همان است که رسانه‌های استکباری در ذهن جهانیان جا می‌اندازند و جزو مْسُلمات و مقدسات شده است که اگر کسانی بخواهند این میزان را تغییر دهند و بیشتر از این حد بخواهند ، با آن برخورد می‌کنند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: فلسطینی که همه ما می‌شناسیم و در ذهن یکایک شما و در ذهن هر عرب و مسلمان و آزاده خواهی در جهان است‌، فلسطینی است که ما می‌خواهیم و آن‌، همه فلسطین است بدون اینکه حتی یک ذره از خاک و قطره‌ای از آب آن کم شده باشد.

وی افزود: کسی که در این زمینه بحث و جدل کند به معنی این است که این واقعیت را می‌خواهد با روایت صهیونیستی بیان کند حال آن که همه فلسطین بخش لاینفکی از سرزمین عربی و اسلامی است.

رمضان عبدالله گفت: وقتی ما را به تشکیل دولت در مرزهای 1967 تشویق می‌کنند، برای مدت کم این خوشایند و به رسمیت شناختن حق فلسطین از سوی کشورهای دنیا مناسبت مهمی است اما این مناسبت ظاهرش رحمت و بطنش عذاب است زیرا آرزوی ما را برای بازگشت به سرزمین و دیار خودمان در فلسطین در حیفا و رام الله و دیگر شهرها فراهم نمی‌کند.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا حاکم است، توقع نداریم از طریق مشروعیت بین المللی حق ما ادا شود.

وی افزود: بنابر این ما اگر از حق خود چشم پوشی کنیم و مشروعیت این رژیم بیگانه را بپذیریم باید در کنار بایستیم و برای آنها کف بزنیم.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه با طرح این سوال که از چه طریق می‌توانیم به فلسطین برسیم ،گفت: همچنان که همه ملت های آزاده با مقاومت در مقابل استعمارگران و تجاوزگران ایستادند، ما هم با مقاومت و جهاد می توانیم به حقوقمان برسیم.

رمضان عبدالله افزود: اسرائیل مهاجم بیگانه است که با زور سلاح غرب، کشتار، آواره کردن و تروریسم برپا شد.

وی با بیان اینکه راه رسیدن به فلسطین، مذاکرات و عقب نشینی‌ها و یا از طریق سازمان‌های بین المللی نیست تاکید کرد: سازمان‌های بین المللی نه تنها یک بام و دو هوا بلکه یک بام و هزار هوا هستند و امکان ندارد راهی برای بازپس گیری حقوق فلسطین باشند.

رمضان عبدالله ادامه داد: ما هیچ گونه حاکمیتی حتی برای یک سانتی متر از سرزمین خود و خاک فلسطین نداریم؛ در این حالت چه ارزشی دارد که سازمان ملل ما را به رسمیت بشناسد ؟

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه ملت ما شب و روز خود را با اشغال سپری می‌کند تاکید کرد: فلسطین‌یان جز مقاومت و جهاد راه دیگری برای بازپس گیری زمین و حقوق خود ندارند.

وی گفت:20 سال راه مذاکرات را آزمودیم اما نتیجه ای جز ویرانی، کشتار، امتیاز دادن‌ها و امروز و فردا کردن‌ها نداشت.

رمضان عبدالله افزود: در سایه این بهار عربی به سازمان ملل رفتیم و نمی‌خواهیم به هیچ کس اجازه و اختیار تام دهیم.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین خطاب به ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: معادله ای که سازمان آزادیبخش فلسطین پایه گذاری کرده است که به طمع به دست گرفتن کمترین مقدار از بیشتر مساحت سرزمین ما چشم پوشی کند، معادله اشتباه و شکست خورده است و جز از دست دادن بیشتر زمین و حقوقمان، ثمری نمی‌دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت خودگردان به چتری تبدیل شده است که دشمنان ما زیر آن هرچه بیشتر زمین‌ها را یهودی سازی می‌کنند بر آن سلطه می‌یابند.

رمضان عبدالله با بیان اینکه این راه باید تصحیح شود تاکید کرد: راه ما راه مقاومت و جهاد است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: قطاری که آقای ابومازن بر آن سوار شده و پیش رفته، قطاری است که با یاسر عرفات طراحی شد تا از یک نقطه حرکت کند و فقط به یک نقطه برسد و آن از بین بردن آرمان فلسطین است.

وی افزود: گزینه اسرائیل این است که یا رهبران و یا ملت فلسطین را از بین ببرد همان گونه که احمد یاسین، ابوعمار، فتحی شقاقی و ابوعلی مصطفی و ابوجهاد را از بین برد.

رمضان عبدالله اضافه کرد: کشتن ابوعمار برای این بود که به جنبش فتح اجازه داد به قطار دیگری را سوار شود.

وی خطاب به آقای ابومازن ادامه داد: این قطار محکوم به خط ریل واحدی است تا به ایستگاهی برسد که آرمان فلسطین از بین برود.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: خود، ملت و آرمانت را نجات بده تا به سرزمین، حق و آزادی برسیم.

رمضان عبدالله به موازنه‌های قدرت اشاره و اضافه کرد: مهم ترین عامل در موازنه قدرت، بیداری ملت‌هایی است که هم اکنون شروع شده است و بر همین اساس یقین داریم همچنان که رئیس قبلی موساد چند روز پیش گفت، انقلاب‌های عربی حامل خیر برای خاورمیانه و شر برای اسرائیل است.

وی گفت: طلیعه پیروزی آشکار شده است و ملت‌ها بازگشته اند تا آرمان، سرنوشت، اراده و حق تصمیم گیری خود را بازپس بگیرند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: ما شر نیستیم و برای هیچ کس شر نمی‌خواهیم اما تاکید می‌کنیم که اسرائیل دیر یا زود به گودالی می‌افتد که صهیونیست‌ها از63 سال پیش در منطقه حفر کرده‌اند.

وی گفت: ما عدالت، آزادی و کرامت می خواهیم اما حاضر نیستیم در برابر اسرائیل زانو بزنیم و بردگانی برای آمریکا شویم.

رمضان عبدالله افزود: در راه پیروزی هستیم و ان شاء الله به زودی این امت، آرمان و کرامت خود را پس خواهد گرفت و پرچم فلسطین در سراسر فلسطین از جمله قدس برافراشته می‌شود .

وی ادامه داد: همچنان که مردم انقلابی مصر پرچم اسرائیل را پایین کشیدند ما هم به پیروزی می‌رسیم.

کد خبر 147194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز