همشهری آنلاین: ایران خواستار جلوگیری از دخالت های نابجای دیگر کشورها در امور داخلی سوریه است.

وزیر امور خارجه در حاشیه شصت و ششمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد،نتایج دیدار با وزیران خارجه بیش از 24 کشور را تشریح کرد.

به گزارش  واحد مرکزی خبر، علی اکبر صالحی گفت در این دیدارها علاوه بر مباحث دوجانبه، تحولات منطقه حساس خاورمیانه نیز بررسی شد.

وزیر امور خارجه به طور خاص به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار جلوگیری از دخالت های نابجای دیگر کشورها در امور داخلی سوریه است.

صالحی به اقدامات دولت سوریه در اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات مجلس در اواسط بهمن امسال، تعدد احزاب با دریافت هجده تقاضای تاسیس حزب جدید و انتخابات شورای شهر در این کشور از اقدامات مهم دولت سوریه است.

وزیر امور خارجه در عین حال گفت: با وجود استقبال مردم سوریه از برنامه های رئیس جمهور این کشور، متاسفانه کشورهایی که در پی فشار بر دولت سوریه هستند، به این اصلاحات بسنده نمی کنند و با تقاضاهای جدید، خواستار ادامه فشار بر سوریه هستند.

صالحی به برنامه کشورهای غربی در ادامه فشار بر دولت سوریه اشاره کرد و گفت: کشورهای منطقه خوب می دانند که سوریه از حلقه های اصلی زنجیره مقاومت در منطقه است که باید جایگاه مهم آن حفظ شود.

وزیر امور خارجه به رایزنی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای عرب منطقه اشاره کرد و گفت: در این رایزنی ها تاکید داریم که اوضاع کنونی سوریه و منطقه به گونه ای نیست که با ادامه فشارها، حکومت سوریه به آسانی تغییر کند و حکومت دیگری به آرامی جایگزین آن شود.

 

کد خبر 146764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز