سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گزارش پرس تی‌وی، اسلام‌آباد تصمیم گرفته است از حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی علیه غیرنظامیان پاکستانی به سازمان ملل شکایت کند.

مصطفی نواز خوکار، مشاور نخست وزیر پاکستان با شرکت در یک کنفرانس خبری کوتاه مدت در اسلام‌آباد، پایتخت این کشور گفت، مساله حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در خاک پاکستان بین مقامات دولتی بحث خواهد شد و سپس شکایت رسمی علیه آمریکا به سازمان ملل ارائه می‌شود.

وی گفت، حملات هواپیماهای بدون سرنشین نقض تمامیت ارضی پاکستان است و این امر پذیرفتنی نیست.

این در حالی است که آمریکا از سال 2008 تا کنون نواحی قبیله‌نشین پاکستان را هدف حملات هواپیماهای بدون‌سرنشین خود قرار می‌دهد، اما این حملات در چند ماه گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.

همچنین بسیاری از کارشناسان حقوق بین الملل به اجماع رسیده‌اند که این حملات را می‌توان به درستی "کشتار هدف یا "کشتار فراقضایی نام نهاد، زیرا اهداف بدون آن که به آنان فرصتی برای دفاع از خود در دادگاه قانونی داده شود، نابود می­شوند.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در دوره ریاست جمهوری جرج بوش آغاز شد و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که در زمان رقابت انتخاباتی خود وعده داده بود از درگیری‌های نظامی آمریکا در خارج از این کشور بکاهد، افزایش یافت.

با وجود ادعاهای واشنگتن مبنی بر این که هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی، شبه نظامیان فراری از افغانستان، پناهگاه و مواضع ‌‌آنان را هدف قرار می‌دهند، گزارش­‌های منتشرشده حاکی از آن است که بیشتر قربانیان این حملات غیرنظامیان پاکستانی هستند.

 

کد خبر 146221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز