جمعه ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری افغانستان در راس هیاتی بلند پایه به منظور دیداری دو روزه و گفت و گو با مقامات پاکستان وارد اسلام آباد شد.

 سفر حامد کرزی به پاکستان

به گزارش ایرنا، شوکت ا... وزیر ورزش پاکستان از حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان در فرودگاه استقبال کرد.

این دومین دیدار کرزی از پاکستان در سال 2011 میلادی است .

کرزی در این سفر دو روزه با آصف علی زرداری رییس جمهوری و یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت و گو می‌کند.

برهان الدین ربانی رییس شورای عالی صلح , زلمی رسول وزیر دفاع , عبدالرئوف رحیم ورداق وزیر کشور , بسم ا... وزیر آب وبرق ,اسماعیل خان وزیر بازرگانی , ژنرال محمد رشاد فرمانده ارتش و جمعی از مقامات بلند پایه افغانستان , کرزی را در این سفر همراهی می کنند.

'عمر داودزی' سفیر افغانستان در اسلام آباد گفت:‌ دو کشور در این سفر بطور رسمی کمیسیون مشترک روند صلح در افغانستان را راه اندازی می کنند.

راه اندازی این کمیسیون در سفر یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان به کابل در ماه گذشته پیشنهاد شد .

گیلانی در دیدارش با کرزی در روز 16 آوریل در کابل، بر شکل گیری یک توافق سیاسی داخلی بادوام و باثبات تاکید کرد و گفت که راه حل خارجی نتیجه ای نخواهد داد.

وی افزود:‌ پاکستان خواهان یک افغانستان باثبات، مقتدر و پررونق است و مایل است تا به افغانستان در حل همه مشکلاتش کمک کند.

گیلانی به کرزی گفت که پاکستان و افغانستان باید امور خود را به دست بگیرند و این پیام را به دنیا منتقل کنند که آنها به اندازه کافی مسوولیت پذیر هستند تا به مسایل سیاسی و مسایل مرتبط با تروریسم رسیدگی کنند.

گیلانی گفت که پاکستان از همه تلاش های شورای عالی صلح افغانستان که مسوول آغاز روند آشتی بزرگ با نوید صلح و ثبات در آینده است، کاملا حمایت می کند.

این کمیسیون وظیفه دارد روند رسیدن به صلح در افغانستان را پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور با راه اندازی کمیته‌های مختلف پیگیری و تسهیل کند.

سفیر افغانستان در پاکستان در ادامه با اشاره به اینکه هدف راه اندازی کمیسیون صلح تلاش برای برقراری ارتباط بین گروه های طالبان و دیگر شبه نظامیان بود، افزود:‌ روسای دولت دو کشور در این دیدارها توافقنامه حمل ونقل و تجارت بین افغانستان و پاکستان را امضا خواهند کرد.

داود زی گفت :‌ احترام متقابل و برداشتن گام های مشترک برای از بین بردن مشکلات فیمابین پاکستان و افغانستان از مهمترین اصول این نشست و دیدار کرزی و هیات همراه با مقامات پاکستانی خواهد بود.

کد خبر 137220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز