همشهری آنلاین: هزاران نفر از مردم در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، با برگزاری راهپیمایی، حمله تروریستی افراد مسلح به زائرین شیعه و شهادت این شهروندان بی‌گناه را به شدت محکوم کردند.

مردم پاکستان حمله تروریستی به شیعیان کویته را محکوم کردند

به گزارش ایرنا، افراد مسلح طی دو روز گذشته تعداد 18 نفر از زائرین شیعه را که قصد رفتن به سمت مرز تفتان و زیارت از اماکن مقدسه در ایران را داشتند، هدف گلوله قرار داده و به شهادت رساندند.

مردم مسلمان کویته با برپایی این راهپیمایی از دولت خواستند تا هر چه سریعتر عاملان این جنایات را شناسایی و بازداشت کند.

گروه های شیعه مذهب کویته با اعلام اعتصاب عمومی در اعتراض به این حملات تروریستی، مغازه های خود را در بازار و خیابان‌های این شهر تعطیل کردند.

به گفته شاهدان، رفت و آمد وسایل نقلیه روز یکشنبه پس از اعتصاب عمومی در خیابان های شهر کویته به ندرت به چشم می‌خورد.

سخنرانان در این راهپیمایی اعلام کردند که پلیس در حفظ جان مردم شکست‌خورده و اجتماع های اعتراض آمیز تا بازداشت مهاجمان در این اقدامات ترویستی ادامه خواهد یافت.

گروه افراط گرا و شبه نظامی 'لشکر جنگوی' مسوولیت این حمله تروریستی به شیعیان کویته را بر عهده گرفته است.

رهبران گروه های شیعه از مردم معترض خواستند تا با حفظ اتحاد و آرامش، نقشه شوم دشمنان اسلام در ایجاد شکاف در صفوف مسلمانان در آستانه ماه مبارک رمضان را خنثی کنند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، پلیس کویته تحقیقات وسیع خود برای یافتن عاملان این حوادث را آغاز کرده به طوری که مبادی ورودی و خروجی شهر با افزایش نیروهای نظامی و امنیتی به شدت کنترل می‌شود.

مقامات دولتی از جمله آصف علی زرداری رییس جمهوری،  یوسف رضا گیلانی نخست وزیر و 'رحمان ملک' وزیر کشور پاکستان در اطلاعیه هایی این حملات ناجوانمردانه و تروریستی را به شدت محکوم کرده و از نیروهای امنیتی و پلیس خواسته اند تا هر چه سریع تر عاملین این حوادث ددمنشانه را بازداشت و بر اساس قوانین به دادگاه برای رسیدگی به اقدامات تروریستی، تحویل دهند.

گروه های اسلامی در سراسر پاکستان با انتشار بیانیه این اقدام ننگین را توسط نیروهای افراطی محکوم کرده و خواستار اتحاد مردم مسلمان پاکستان در خنثی کردن توطئه های بیگانگان و عناصر داخلی برای ایجاد تفرقه بین مردم مسلمان در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان، شدند.

کد خبر 141824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز