همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: شبکه حقانی که مسئولیت حمله به سفارت آمریکا را در کابل پذیرفت، سال‌ها نور چشمی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بود.

حنا ربانی کهر، وزیر امور خارجه پاکستان

به گزارش ایسنا، حنا ربانی کهر، وزیر امور خارجه 34 ساله پاکستان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: اتهام‌های وارد شده به سازمان جاسوسی پاکستان (ISI) از سوی آمریکا کاملا بی‌اساس است و این سازمان هیچ‌گونه ارتباطی با شبکه حقانی ندارد.

ربانی که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، خاطرنشان ساخت: اگر قرار باشد درباره ارتباط‌ها سخن بگوییم، نخست باید به ارتباط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با بسیاری از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی در سراسر جهان اشاره کنیم.

به نوشته روزنامه پاک تریبیون، وی در ادامه افزود: این گروه تروریستی که آمریکا درباره آن سخن می‌گوید (شبکه حقانی) جزو سازمان‌هایی است که برای سال‌ها نور چشمی سیا بوده است.

ربانی در خصوص اظهارات مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر اینکه شبکه حقانی "سلاح" سازمان جاسوسی پاکستان (ISI) است، گفت: تمامی این اظهارات ادعا است و توهینی به پاکستان محسوب می‌شود. هیچ مدرکی که این سخنان را ثابت کند، وجود ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد که دو متحد هرگز نباید از طریق بیانیه با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه گفت: آمریکا باید دست از سرزنش پاکستان بردارد.

امیدوارم تا فرصتی دوباره برای همکاری با یکدیگر در آینده داشته باشیم و درهای مذاکره را همچنان باز بگذاریم چراکه این‌گونه اظهارات موجب تیرگی روابط خواهد شد.

ربانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر حملات هواپیمای بدون سرنشین سیا در خاک پاکستان اظهار کرد: چنین اقداماتی نه تنها نقض تمامیت ارضی پاکستان است، بلکه بی‌نتیجه نیز می‌باشد و تنها خشم مردم پاکستان را برمی‌انگیزد. گمان می‌کنم باید راه‌های دیگری را امتحان کنیم.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد:‌ وزارت کشور پاکستان روز سه‌شنبه متعهد شد تا شبه‌نظامیان چینی را که در خاک خود در مناطق قبیله‌ای پنهان شده‌اند، هدف قرار دهد.

کد خبر 146847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز