همشهری آنلاین: فرماندهان ارشد نظامی پاکستان پس از تهدید ایالات متحده علیه سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان، با تشکیل جلسه‌ای، اتهام وارده ازسوی مقامات آمریکایی به این سازمان اطلاعاتی مبنی بر ارتباط با شبکه حقانی را مردود شناختند.

فرماندهان ارشد ارتش پاکستان اظهارات مقامات آمریکایی را مردود شناختند

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، این نشست در محل ساختمان ویژه ستاد عمومی ارتش به ریاست ژنرال 'اشفاق پرویز کیانی' فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان تشکیل شد و در آن وضعیت امنیتی کشور و موارد صلح در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه تمامی فرماندهان و افسران ارشد ارتش پاکستان حضور داشتند و ژنرال کیانی در سخنانی اظهارات مقامات نظامی آمریکا علیه سازمان اطلاعاتی ارتش کشورش را بار دیگر رد کرد و آن را سخنانی به دور از واقعیت خواند.

به گفته منابع خبری ، در این جلسه مقامات ارتش پاکستان از اظهارات منفی مقامات ایالات متحده ابراز نگرانی کرده و تمامی اتهامات وارده را رد کردند.

در این نشست تصریح شد که نیروهای نظامی پاکستان برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه متعهد هستند.

پیشتر مقامات نظامی آمریکایی ، سازمان اطلاعات مرکزی ارتش پاکستان را با شبکه حقانی در ارتباط دانسته و از شبکه حقانی با عنوان بازوی عملیاتی سازمان اطلاعات مرکزی پاکستان برای جنگ غیرمستقیم علیه نیروهای ائتلاف حافظ صلح در افغانستان (آیساف) یاد کرده اند.

در همین حال ، 'لئون پانه تا' وزیر دفاع امریکا نیز تهدید کرده بود که ارتش امریکا علیه شبکه حقانی و دیگر گروه های تروریستی مستقر در خاک پاکستان به صورت یکجانبه اقدام نظامی خواهد کرد.

به گفته رسانه های محلی ، مقامات پاکستان بشدت به این اظهارات عکس‌العمل نشان داده و اعلام کردند که در صورت بروز رفتار تهاجمی از سوی امریکا، این کشور متحد اصلی خود در منطقه (پاکستان ) را از دست خواهد داد.

فرمانده ارتش پاکستان سفر خود به انگلیس را لغو کرد

در همین حال با افزایش تنش ها میان واشنگتن و اسلام آباد، فرمانده ارتش پاکستان روز دوشنبه دیدار خود از کشور انگلیس را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای بدون آنکه به دلیل لغو سفر ژنرال اشفق کیانی اشاره کند، اعلام کرد که دیدار وی و لیام فاکس، وزیر دفاع انگلستان، انجام نخواهد شد.

یک مقام پاکستانی به شرط فاش نشدن نامش گفت ژنرال کیانی برای گفتو گو بر سر اتهام های واشنگتن به سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) ترجیح داده است که در کشور بماند

هفته گذشته دریاسالار مایک مولن، رییس ستاد ارتش آمریکا، آی.اس.آی را متهم کرد که از شبکه حقانی در شمال پاکستان حمایت می کند.

کیانی که برخی از او به عنوان قدرتمندترین فرد پاکستان یاد می کنند، این اتهام را رد کرده است.

سناتور لیندزی گراهام، عضو کمیسیون نیروهای مسلح سنای آمریکا هم خواستار توقف همه کمک های مالی کشورش به پاکستان شده است.

تشدید احساسات ضد امریکایی در پاکستان

از سوی دیگر اتهامات مقامات امریکا به پاکستان احساسات ضد امریکایی را در این کشور شعله ور کرده است.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، هزاران نفر از فعالان جماعت اسلامی که بزرگترین حزب مذهبی پاکستان است در تظاهرات ضد امریکایی در استان خیبر پختون خواه شرکت کردند.

تظاهرکنندگان هدف از برگزاری این تظاهرات را محکوم کردن مداخلات روز افزون امریکا، حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به خاک پاکستان و حملات ارتش پاکستان علیه مردم به بهانه جنگ با طالبان در مناطق قبیله ای اعلام کردند.

به علت رشد احساسات ضد امریکایی در پاکستان هزاران نفر از مردم عادی نیز به این تظاهرات پیوستند. تظاهرکنندگان در این راهپیمایی شعارهایی علیه دولتهای امریکا و پاکستان دادند. تظاهرکنندگان بر این باورند دولت فعلی پاکستان مسئول خشونتها و بی ثباتی ها در سراسر کشور است.

سید منور حسن رهبر جماعت اسلامی پاکستان گفت امریکاییها باعث هرج و مرج و ناارامی و بی ثباتی در پاکستان شده اند. ما از مردم می خواهیم با پیوستن به صف تظاهرات ضد امریکایی ، از واشنگتن بخواهند تا از مداخله در امور پاکستان دست بردارد و از این کشور برود.

این تنها راه رسیدن به ازادی و استقلال است.

افزایش فشارهای واشنگتن بر پاکستان برای عملیات نظامی علیه شبه نظامیان در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی احساسات ضد امریکایی را تشدید کرده است.

بعلاوه امریکا نیز حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود را به این مناطق از پاکستان بیشتر کرده است.

از اوت دوهزار و هشت ، امریکا صدها حمله با هواپیماهای بدون سرنشین خود به مناطق قبیله ای پاکستان داشته است که بر اثر ان بیش از دوهزار نفر کشته شده اند که اکثر انها زنان و کودکان بی گناه بوده اند.

هم مردم و هم دولت پاکستان این حملات را به شدت محکوم می کنند زیرا معتقدند این حملات فقط غیرنظامیان را به کشتن می دهد و حاکمیت و استقلال پاکستان را نیز نقض می کند.

مقامات پاکستان می گویند از زمانی که این کشور در به اصطلاح جنگ با تروریسم متحد امریکا شد ، سی و پنج هزار پاکستانی از جمله پنج هزار نیروی نظامی و امنیتی جان خود را در انفجارها و حملات تروریستی از دست داده اند.

مقامات پاکستان می‌گویند از زمانی که این کشور در به اصطلاح جنگ با تروریسم متحد امریکا شد ، سی و پنج هزار پاکستانی از جمله پنج هزار نیروی نظامی و امنیتی جان خود را در انفجارها و حملات تروریستی از دست داده‌اند.

کد خبر 146702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز