یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا و سوییس در آستانه توافق بر سر دعوای مالیاتی در خصوص دارایی‌های اعلام نشده شهروندان آمریکایی در بانک‌های سوییسی قرار دارند.

us swiss

روزنامه سوییسی نویه سوریشر سایتونگ گزارش داد، یک مقام نزدیک به مذاکرات گفت دولت آمریکا "به صورت اصولی موافق" پیشنهاد طرف سوییسی است.

وی افزود که به این ترتیب راه برای "معامله جهانی بانکی" باز می‌شود.

روزنامه تاگس آنسایگر سوییس هم در گزارش مشابهی خبر داد طبق این توافق، مقامات مالیاتی آمریکا قادر خواهند بود به طور منظم اطلاعاتی را درباره افرادی بخواهند که قصد فرار مالیاتی دارند.

بر این اساس، واشنگتن دیگر فقط نباید اسامی مظنونان را به سوییس تحویل دهد، بلکه می‌تواند مجموعه‌ای از سوالات را از در مجموع 10 بانک سوییسی مطرح کند.

علاوه بر این، این توافقنامه پرداخت جریمه به آمریکا را پیش‌بینی کرده است. گزارش‌های تایید نشده حکایت از آن دارد که این جریمه می‌تواند دو میلیارد فرانک باشد. دولت آمریکا در سال‌های اخیر فشار بر سوییس را افزایش داده است تا اسرار بانکی را برای مقابله با فرار مالیاتی افشا کند. مقامات مالیاتی آمریکا بانک بزرگ یو بی اس سوییس را از سال 2008 زیر فشار گذاشتند تا اسامی هزاران مشتری آمریکایی خود را فاش و علاوه بر آن جریمه‌ای 780 میلیون دلاری پرداخت کند.

کد خبر 145948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز