شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: درآستانه برگزاری اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، گروه‌های فعال از برنامه‌ها برای برگزاری اعتراضات خبر داده‌اند.

سوئیس

به گزارش پرس تی وی، گروه‌های فعال سوئیسی اعلام کردند که آن‌ها قصد دارند، در اعتراض به سیاست‌های مجمع داووس که روز چهارشنبه آغاز می‌شود، در محل برگزاری اجلاس تظاهرات کنند.

در حالی که پلیس از اتخاذ تدابیری برای مقابله با اعتراضات برنامه‌ریزی شده خبر داده، نگرانی‌ها از بروز درگیری‌های احتمالی میان معترضان و نیروهای امنیتی بیش از پیش افزایش یافته است.

این درحالی است که معترضان علیه وال استریت در اعتراض به حرص و آز شرکت های بزرگ، قدرت بخش مالی و نظام مالی جهانی، سرگرم ساخت یک اردوگاه یخی در بندر اسکی داووس هستند.

سازمان‌دهندگان مجمع جهانی اقتصاد می‌گویند نزدیک به ۴۰ نفر از روسای دولت و رهبران بانک‌های مرکزی از جمله ۲۶۰۰ نماینده از نزدیک به یک صد کشور دنیا در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ریاست این اجلاس سالانه را که بر حل و فصل بحران بدهی اروپا متمرکز شده است، برعهده خواهد داشت.

در همین حال، کلائوس شواب، موسس مجمع داووس گفت: نظام فعلی سرمایه‌داری در پاسخ به مشکلات و خطراتی که دنیای امروز را تهدید می‌کند، ناتوان است.

شواب افزود: باید امروز این موضوع را درک کنیم که حل و فصل مشکلات با استفاده از الگوهای قدیمی و ناپایدار فقط ما را بیشتر در چاله فرو می‌برد.

کد خبر 157903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز