دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور انجام سفری 3 روزه و شرکت در کنفرانس بین‌المجالس جهانی ، عازم ژنو خواهد شد.

حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل و سیاست خارجی رئیس مجلس شورای اسلامی که با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: علی لاریجانی رئیس مجلس 28 تیرماه به منظور انجام سفری 3 روزه که تا 30 تیرماه به طول خواهد انجامید، عازم ژنو خواهد شد.

به گفته وی، رئیس مجلس به منظور شرکت در کنفرانسی که هر 5 سال یکبار در سطح رؤسای مجالس کشورها در ژنو تشکیل می‌شود به نام بین‌المجالس جهانی (IPU) به سوئیس سفر خواهد کرد.

مشاور امور بین‌الملل و سیاست خارجی رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه این سومین کنفرانس رؤسای مجالس جهان است، در این زمینه به خبرنگار فارس توضیح داد: اولین کنفرانس در سال 2000 و دومین در سال 2005 میلادی برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه سومین کنفرانس رؤسای مجالس جهان با عنوان "پارلمان‌ها در جهانی از بحران " برگزار خواهد شد، متذکر شد: تاکنون 120 کشور جهان اعلام کرده‌اند که در سطح رئیس مجلس در این کنفرانس شرکت می‌کنند و 10 کشور نیز گفته‌اند که در سطح نایب رئیس در کنفرانس مذکور شرکت خواهند کرد.

شیخ‌الاسلام در خاتمه تصریح کرد: هر سال، 2 اجلاس بهاره و پاییزه بین‌المجالس جهانی تشکیل می‌شود، اما اجلاسی که تیرماه در ژنو خواهد بود با اجلاس‌های بهاره و پاییزه متفاوت است و هر 5 سال یکبار تشکیل می‌شود.

کد خبر 111034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز