همشهری‌آنلاین: یکی از مهم ترین کارشناسان اقتصادی سوئیس اعلام کرد این کشور در برابر فشارهای بین‌المللی برای مبارزه با تقلب مالیاتی احتمالا سرانجام مجبور خواهد شد رازداری بانکی را که موجب شهرت این کشور شده است، رها کند.

بانک سوییس

به گزارش واحد مرکزی خبر، لوک تونوز رئیس مرکز حقوق بانکی و مالی ژنو در گفتگو با روزنامه لوتان با اشاره به مبادله خودکار اطلاعات بانکی با مقامات مالیاتی دیگر کشورها گفت: من شک دارم سوئیس بتواند از این مسئله بگریزد.

در سوئیس، رازداری بانکی براساس قانون محافظت از زندگی خصوصی مانند رازداری پزشکی نقض ناپذیر است و مقامات این کشور تاکنون از تغییر این وضع که سوئیس را به عنوان بهشتی برای سرمایه گذاران تبدیل کرده، خودداری کرده‌اند.

تونوز با اشاره به تصمیم اخیر لوکزامبورگ که سرانجام مبادله خودکار اطلاعات با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از سال دو هزار و پانزده پذیرفت اعلام کرد: اما این وضع تغییر کرده است.

توافقنامه ای در این خصوص با آمریکا امضا شده است.

در صورتی که بانک های سوئیس چنین توافقنامه ای را نپذیرند ،دیگر نخواهند توانست در آمریکا کار کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: ما مشاهده می کنیم نباید از سوئیس وجهه منفی به جهانیان ارائه کنیم و خود را هم ردیف برخی از مراکزی قرار دهیم که در این زمینه شهرت خوبی ندارند. برای سوئیس که به جز جایگاه مالی خود منافع دیگری دارد این مسئله غیر قابل تحمل است.

این اظهار نظر پس ازدرخواست روز جمعه گروه بیست برای ایجاد معیاری بین المللی در خصوص مبادله اطلاعات بانکی برای مبارزه با تقلب مالیاتی صورت می گیرد.

کد خبر 210133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز