همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور گفت: نظام ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران برپا شده است تا حاکمیت جهانی اسلام را فریاد کند.

president

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر محمود احمدی نژاد در نشست هم اندیشی نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که دیشب در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهور برگزار شد افزود: ما یک حقیقت بیشتر نداریم وان هم حکومت جهانی اسلامی است.

رئیس جمهور در پاسخ به کسانی که نظام ولایت فقیه را در مقابل حکومت جهانی اسلام قرار می‌دهند گفت: چون امام زمان و حکومت امام زمان هست ولایت فقیه معنا دارد.

وی حکومت جهانی اسلام را پشتوانه ولایت فقیه برشمرد وافزود : اندیشه وجود ولایت فقیه در صورت وجود حکومت جهانی اسلام معنا پیدا می‌کند.

وی گفت : جمهوری اسلامی ایران بر پا نشده است تا ما دیگران را به خودمان دعوت کنیم و بگوییم انها مثل ما باشند بلکه ما باید انها را به نقطه کمال که همان حکومت امام زمان است دعوت کنیم و در این صورت همه فوج فوج به سمت نقطه کمال حرکت خواهند کرد .

در ابتدای این دیدار خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گزارشی از حضور مدیریت ده ماهه خود در این سازمان ارائه کرد .

همچنین نمایندگان فرهنگی ایران در کشورهای افغانستان ، هند ، ونزوئلا ، انگستان و آفریقای جنوبی دیدگاههای خود درباره وضع توسعه فرهنگی در کشورهای حوزه ماموریت انها و همچنین ارائه گزارش از عملکرد خود پرداختند .

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با مهم توصیف کردن مسئولیت رایزنان فرهنگی از رئیس جمهور خواست تا مسائل مربوط به بودجه سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی را مورد توجه ویژه قرار دهد .

رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از دوازدهم تا هفدهم شهریور برای برگزاری نهمین هم اندیشی نمایندگان فرهنگی ایران در 80 کشور دنیا در تهران دور هم جمع شده است

فرهنگ نباید رنگ و بوی نظامی داشته باشد

رئیس جمهور گفت : ذات فرهنگ ریشه کن کردن برخورد نظامی از مناسبات انسان است و فرهنگ نباید رنگ و بوی نظامی داشته باشد .

دکتر محمود احمدی نژاد افزود : اعتقادمن این است که جنگ فرهنگ ها وجود ندارد .

احمدی نژاد گفت:در واقع جنگ ، جنگ فرهنگ با بی فرهنگی است ؛ جنگ تعالی است با سقوط .

وی افزود:اگر دو نظام ارزشی هر دو در خدمت کمال انسان باشد جنگی معنا ندارد .

رئیس جمهور اظهار داشت:ما فرهنگ منحط مادی را واجد ارزش می دانیم و از این رو چون ارزشها را ساقط می کند نباید ان را جزء کارهای فرهنگی دانست .

احمدی نژاد افزود:در واقع در کار فرهنگی یک نوع ارزش انسانی مستتر است و در اتفاقا انسانهای فرهنگی با کسی جنگ ندارند .

وی اظهار داشت : پیامبران با کسی جنگ نداشتند و وجود پیامبران رحمت بود ؛‌عده ای مانع درست می کردند و پیامبران مانع را از مسیر کمال انسانها بر می داشتند .

رئیس جمهور ادامه داد : نباید فرهنگ بر اساس زور تنظیم شود بلکه باید بر اساس انسانیت تنظیم شود البته این به این معنا نیست که در مقابل تحرکات دشمن صف ارایی نکنیم .

ارائه نظام جایگزین مهمترین کار فرهنگی است

رئیس جمهور نقد ونفی وضع موجود را یکی از وظایف نمایندگان فرهنگی ایران در سایر کشورها برشمرد و گفت : از این مهمتر ارائه نظام جایگزین برای وضع موجود است .

دکتر احمدی نژاد افزود : کارفرهنگی یک طیف است که می تواند از برگزاری نماز جماعت تا ارائه درس اخلاق در ان وجود داشته باشد .

رئیس جمهور گفت : این موارد لازم و با ارزش هستند اما با اینها اتفاقی نمی افتد .

رئیس جمهور به گزارشی که توسط نماینده فرهنگی کشورمان در ونزوئلا ارائه شد گفت : وی در صحبت خود گفتند که در طول ماه مبارک رمضان 8 نفر به دین اسلام مشرف شدند که این نکته خوبی است اما در همین مدت حدود 30 هزار نفر در قالب ادیان دیگر در این کشور به دنیا امده اند .

رئیس جمهور اظهار داشت : فرق است بین اینکه مردم را به اسلام دعوت کنیم این که بخواهیم مردم را به خودمان دعوت کنیم و این نکته بسیار مهم است .

وی اظهار داشت : خیلی وقتها که می بنیم کار جلو نمی رود باید یک تجدید نظر در خودمان بکنیم .

احمدی نژاد به سوء استفاده هایی که در قالب مسیحیت ، یهودیت و حتی اسلام صورت گرفته است گفت : می می خواهیم بشریت را به چه چیزی دعوت کنیم باید ببینیم که در مواجه فرهنگی ونبرد اندیشه ها به چه طریقی موفق خواهیم شد .

رئیس جمهور گفت : زمانی می توانیم در این مواجه پیروز شویم که بر فضای فکر عالم غلبه کنیم .

وی اهل ولایت بودن را رمز ماندگاری ما برشمرد و گفت : شما خودتان را با دیگر مسلمانان مقایسه کنید و درخواهید یافت که در دریافت واقعیت ها و تحلیل اتفاقها و حتی در رفتار ، اخلاق و معاشرت جلوتر هستید .

وی مخالفت همواره با وضع موجود را یکی از دلایل پیشی گرفتن ما از سایر مسلمانان توصیف کردو گفت : ما همیشه حق را طلب کردیم و در قالب حزب ، گروه و دسته حرکت نکردیم .

وی گفت : دلیل دیگر پیشی گرفتن ما این است که ما یک نقطه نورانی ، آرمانی و متعالی را در ذهن خود داریم و به دنبال ان هستیم و در هر مقطعی وضع موجود را با ان می سنجیم .

احمدی نژاد گفت : امروز یک نظم در دنیا برقرار شده است و یک مبنای اندیشه بر دنیا حاکم است .

رئیس جمهور افزود:اگر شما دو جلسه برای مسلمان کردن افراد برپا کنید نظام فکری موجود رساله درست می کند و به تمام خانه ها می برد و شما چطور می تواند با ان مواجهه کنید .

وی تصریح کرد : اول باید این وضع موجود را نقد ونفی کردو حتما یکی از کارهای فرهنگی نقد و نفی وضع موجود است البته ما هر نقد و هر نفی را مطلوب نمی دانیم .

احمدی نژاد گفت : امواج انقلابی که می خواهد وضع موجود را بهم بزند ، زمانی کامل است که نظام جایگزین متعالی را دنبال و معرفی می کند .

احمدی نژاد گفت : اگر نظام جایگزین وجود نداشته باشد و ما این نظام جایگزین را ارائه نکنیم اوضاع موجود شاید فضا را بدتر کند .

وی به لزوم وجود نقد عالمانه و منصفانه اشاره کردو گفت : با سر و صدا و شعار اتفاق نمی افتد .

رئیس جمهور گفت : شما به عنوان نماینده فرهنگی به مردم دنیا می خواهید چه بگویید ؛ می خواهید به انها بگویید مثل ایرانیها بشوند ؛ انقدر تعصبات و رسوبات وجود دارد که اجازه نمی دهد اما اگر ما در مقابل این نظام ضد انسانی و مادی نظام مطلوب خود را معرفی کنیم حتما موفق خواهیم شد .

وی ارائه نظام جایگزین حکومت اسلامی را فصل مشترک بین همه پیامبران الهی برشمرد وگفت : در صورت ارائه چنین نظام جایگزینی هیچ کس مقاومت نخواهد کرد .

وی نظام وجامعه مهدوی را تنها جایگزین مطلوب و قابل قبول برای همه بشریت توصیف کردوگفت:امروز در عرصه فرهنگ و اندیشه کالایی بالاتر از نظام مهدوی برای عرضه وجود ندارد .

وی گفت : درصورتی که شما روی فطرت و حقیقت انسانها کار کنید همه با شما می‌شوند و بدانید رایزنی فرهنگی فقط برای مسلمانان نیست و پیام اسلام برای همه مسلمانان است همانطور که پیامبر رحمت اللعالمین بود و امیر المومنین نیز فخر همه انسانهاست .

وی با اشاره به اینکه باید جلوی ظلم بایستیم گفت :یکی از اعتراض ها به نظام موجود برای این است که امریکاییها در طول تاریخ به وسیله چاپ دلار، بودجه ها را از جیب ملت ها بیرون اوردند .

رئیس جمهور گفت : کار فرهنگی نیازمند روح است و مایه ای که در کلام وعمل شما اثر می دهد عشق ومحبت به انسانهاست .

وی رایزنان فرهنگی را به دوست داشتن مخاطبانشان دعوت کرد و خمیرمایه کار فرهنگی را عشق به مردم دانست و تاکید کرد: اگر عشق نباشد راه را گم خواهیم کرد.

کد خبر 144980
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز