جمعه ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

در روزی که اکثر تیم‌های مدعی در آسیا به سختی پیروز شدند، ایران مقابل اندونزی سختکوش به برتری 3 بر صفر رسید.

فوتبال

2‌ ضربه ایستگاهی و ضربات سر نکونام توانست راه پیروزی را هموار کند و آندرانیک تیموریان زننده گل سوم بود.

این نخستین بازی تیم ملی در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی بود و این 3 امتیاز اهمیت زیادی در راه صعود خواهد داشت، با وجود این به‌نظر می‌رسد تیم تا رسیدن به هماهنگی آرمانی راه زیادی در پیش دارد. نکته نگران‌کننده در این بازی، کم‌اثر بودن خط حمله تیم ملی بود و ممکن است بازگشت انصاری‌فرد در بازی سه‌شنبه در دوحه به برطرف کردن این ضعف کمک کند.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، اندونزی حریف آسانی برای تیم ملی نبود. این تیم در نیمه اول موفق شد با بازی فشرده در میانه زمین و سازماندهی دفاعی خوب، راه حملات تیم ملی را ببندد. با وجود این، ایران قبل از رفتن به رختکن توانست چند موقعیت به دست آورد. شوت حدادی فر در دقیقه 27 نخستین موقعیت مهم بود و به‌تدریج حملات تیم ملی بیشتر شد. نوک پای خلعتبری روی سانتر پولادی و ضربه سر مجیدی روی سانتر حیدری 2توپی بود که با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم تیم ملی روی ضربه ایستگاهی توانست گره بازی را باز کند. سانتر خسرو حیدری در تیر دوم با ضربه سر نکونام به تور نشست تا اندونزی بهای میانگین قدی پایین‌تر بازیکنانش را بپردازد. بعد از این گل انتظار می‌رفت که تیم ملی گل‌های بعدی را بزند ولی این تیم اندونزی بود که جلو کشید و کی‌روش مجبور شد 2 تعویض دفاعی انجام دهد؛ در دقیقه 64 ماهینی جانشین رضایی شد تا حیدری به خط هافبک برود و حاج‌صفی جای خلعتبری را گرفت. سومین تعویض تیم ملی اجباری بود و تیموریان به جای حدادی فر مصدوم به زمین رفت. همین بازیکن در دقیقه 74 یک ضربه ایستگاهی به روی دروازه اندونزی فرستاد تا نکونام برای دومین بار با ضربه سر گلزنی کند. گل سوم در دقیقه 87 و روی همکاری 2 بازیکن تازه وارد به ثمر رسید. آندو سانتر کوتاه ماهینی را با شوتی سرضرب به درون دروازه اندونزی فرستاد. بدین‌ترتیب در روزی که خط حمله تیم ملی در گلزنی ناکام بود، هافبک‌ها یک برد امیدوارکننده را در راه جام جهانی 2014 ثبت کردند.

برد سخت ژاپن و استرالیا

اما دیروز ظهر در شروع مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014 در آسیا، ژاپن و استرالیا با وجود میزبانی به زحمت توانستند به پیروزی برسند. ژاپن درحالی‌که هوندا، بهترین بازیکنش و همچنین ناکامورا و ناگاتومو را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشت مقابل کره‌شمالی در لحظات پایانی به گل پیروزی رسید. اخراج پارک کوانگ ریونگ، بازیکن کره‌شمالی در دقیقه 86 اتفاق مهمی بود و بعد از آن بود که یوشیدا در دقیقه سوم وقت اضافه، تک‌گل بازی را به ثمر رساند. در دیگر بازی گروه C، ازبکستان در زمین تاجیکستان با تگ شاتسکیخ، مهاجم باتجربه‌اش به پیروزی رسید. تاجیکستان در این گروه جانشین سوریه شده که به‌دلیل استفاده غیرقانونی از جورج مورات، مهاجم مس‌کرمان از مسابقات حذف شد.

در گروه D، استرالیا هم در حالی که در شهر بریسبان با یک گل از تایلند عقب افتاده بود، با گل دقیقه 86 بروسک به پیروزی 2 بر یک رسید. تایلند در دقیقه 15 روی یک ضدحمله 70 متری به گل برتری رسیده بود ولی جاش‌کندی در شروع نیمه دوم، گل تساوی را به ثمر رساند؛ در دیگر بازی این گروه عربستان مقابل عمان با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد. اما در گروه B، کره‌جنوبی مشکلی مقابل لبنان نداشت و این تیم را با 6 گل شکست داد. پارک چو یونگ، خرید جدید آرسنال در این بازی، هت تریک کرد و ستاره کره‌جنوبی بود. جی دونگ وون، مهاجم ساندرلند هم 2 گل به ثمر رساند. دیشب همچنین کویت با نتیجه 3 بر 2 در زمین امارات به پیروزی رسید. در گروه A هم، چین مقابل سنگاپور به پیروزی 2‌بر یک رسید. این در حالی است که تیم میزبان تا دقیقه 70 با یک گل از میهمان کم‌ادعایش عقب بود. در دیگر بازی این گروه هم عراق با زیکو سرمربی جدید خود در خانه 2 بر صفر مغلوب اردن شد.

کد خبر 144592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز