همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیروزی انقلاب در لیبی نشانه علاقه مردم به بیداری اسلامی است، تصریح کرد: پیروزی انقلاب لیبی نویدی برای تشکیل جبهه‌ مقابله با زیاده خواهی‌های غرب است.

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به پیروزی انقلاب در لیبی گفت: این پیروزی پس از سال‌ها دیکتاتوری، نشان‌دهنده علاقه مردم به بیداری اسلامی است.

وی با بیان اینکه سقوط دیکتاتوری در لیبی پس از چندین ماه جنگ و درگیری به نفع جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: غربی‌ها مایل هستند که از وقایع لیبی سوء استفاده کرده و حوادث لیبی را به نفع خود مصادره کنند در حالی که باید همواره به خاطر داشت که قذافی، وابسته به غرب بود و فقط با کمک آنها بود که می‌توانست حکومت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین افزود: پیروزی انقلاب لیبی نشان داد که هم‌اکنون هیچ نقطه‌ای در جهان برای دیکتاتورها امن نیست.

جهانگیرزاده با اشاره به صدور پیام انقلاب اسلامی در سطح جهان، پیروزی انقلاب لیبی را نویدی برای تشکیل جبهه‌ای در مقابل زیاده خواهی‌های غرب دانست و تأکید کرد: تداوم انقلاب لیبی به نفع غرب نیست زیرا غربی‌ها با دیکتاتورها بهتر می‌توانند همکاری کنند.

آمریکا و ناتو باید سریعاً حملات نظامی به شهرهای لیبی را متوقف کنند

سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پیروزی انقلاب مردمی در لیبی گفت:‌ با آغاز جنبش و انقلاب مردمی در لیبی، آمریکا و غرب 3 تاکتیک را در این کشور عملیاتی کرد؛ آنها در تاکتیک اول سعی کردند که تا حد ممکن جلوی خیزش مردمی را گرفته و اجازه ندهند که تحولات این کشور منجر به انقلاب شود.

وی افزود: زمانی که آمریکا و غرب در پیاده‌سازی تاکتیک اول یعنی جلوگیری از وقوع انقلاب در لیبی با شکست مواجه شدند، تاکتیک دوم را آغاز کردند و بر اساس آن سعی داشتند که عملیات نظامی انقلابیون را به نحوی هدایت کنند که فقط اهداف غرب محقق شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اگرچه آمریکا و غرب در اجرای تاکتیک دوم کمی موفق بودند، اما آنها با پیروزی انقلابیون تاکتیک سوم را پیاده خواهند کرد.

نقوی ادامه داد: امروز آمریکا و غرب قصد دارد که با تداوم حضور نظامیان خود در خاک لیبی، جای پای خود را در این کشور محکم کرد، اقدامی که پیش از این در مورد عراق و افغانستان نیز انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلابیون و ملت لیبی باید هوشیار بوده و اجازه ندهند که آمریکا و ناتو در این کشور مستقر شده و منابع کشورشان را غارت کنند، خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر هم در این زمینه وظیفه دارند که خروج نظامیان بیگانه از خاک لیبی را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان اظهار تأکید کرد: با به ثمر نشستن انقلاب ملت لیبی، آمریکا و ناتو باید به حملات نظامی در خاک این کشور پایان داده و اداره امور را به انقلابیون و ملت این کشور بسپارند.

کد خبر 143826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز