همشهری آنلاین: به گزارش پرس تی وی، تهران اعلام کرده است که آخرین محموله از کمک‎های بشردوستانه ایران برای مردم بحران‌زده لیبی، وارد این کشور شده ‌است.

لیبی

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این کمک‌ها که کامیونی حامل غذای کودک، شیرو ده کامیون دیگر حامل بطری آب آشامیدنی را شامل می‌شود، به مقصد طرابلس پایتخت لیبی، در حرکت است.

به گفته حسین اکبری، مسئول ایرانی در زمینه ارسال این کمک‌های بشردوستانه، ایران اولین کشوری است که از طریق زمینی به طرابلس، امداد رسانی کرده است.

اکبری افزود، ایران در حدود شش ماه قبل، با ارسال محموله بشردوستانه به تونس و از آن جا به لیبی وهمچنین به منطقه بنغازی که تحت کنترل انقلابیون قرار داشت، روند تامین مواد غذایی برای مردم بحران‌زده لیبی را آغاز کرد.

این مقام رسمی در ادامه تصریح کرد، شورای ملی انتقالی لیبی از آب آشامیدنی تمیز و غذای کودک به عنوان مهم‎ترین اقلام مورد نیاز مردم این کشور یاد کرده ‌است و تهران مطابق با این درخواست، برای تامین این نیازها، در تلاش است.

مسوال ایرانی در ادامه یادآور شد که شورای ملی‌انتقالی لیبی از طریق جمعیت صلیب سرخ ایران، تهران را از نیازهایش آگاه ساخته ‌است.

وی خاطر نشان کرد که کاروان قبلی کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم لیبی، اقلام دارویی، تجیهزات پزشکی و دیگر وسایل مورد نیاز برای مردم این کشور را، شامل می‌شد.

هم‌زمان با بحرانی شدن شرایط زندگی برای مردم لیبی که به دنبال کمبود اقلام ضروری اتفاق افتاده، رهبران انقلابی لیبی اخیرا ارسال کمک‌های بشردوستانه را به این کشور خواستار شدند.

مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی لیبی، در اواخر ماه اگوست گفت: ما از سازمان‎های بشردوستانه درخواست کمک کرده و به آن‎ها گفته‎ایم که طرابلس به دارو، کمک های اولیه و تجهیزات جراحی نیاز دارد.

عبدالجلیل همچنین  اقدام خرابکارانه نیروهای قذافی  را عامل کمبود آب آشامیدنی و برق در طرابلس دانست.

کد خبر 145521
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز