همشهری آنلاین: مدیر کل روابط عمومی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین وضع اعضای هیئت ربوده شده ایرانی در لیبی توضیحاتی ارائه کرد.

اعضای هیئت ربوده شده ایرانی در لیبی در سلامت اند

پویا حاجیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: معاون وزیر کشور لیبی ساعاتی پیش در دیدار با مسئول گروه 17 فوریه که اعضای هیئت اعزامی به لیبی را ربوده اند، اعلام کرد که این هفت نفر در سلامت کامل به سر می برند.

وی گفت: جزییات بیشتر از علت و انگیزه این گروه در ربودن این هیئت به دستمان نرسیده است.

مدیر کل روابط عمومی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: از دولت و جمعیت هلال احمر لیبی، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر در خواست کرده ایم فورا برای پیگیری موضوع ربایش امدادگران این سازمان در لیبی اقدام کنند.

 اسامی اعضای هیئت ۷ نفره ربوده شده ایرانی در لیبی 

خبرگزاری فارس نیز در گزارش اعلام کرد: هیئت ۷ نفره جمعیت هلال احمر دوشنبه شب در حالی در لیبی به طرز مشکوکی ربوده شدند که آخرین تصویر منتشر شده حضور این افراد در بنغازی پایتخت لیبی نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جمعیت هلال احمر، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه همواره در عرصه‌های سخت و دشوار در کنار مردم آسیب دیده و نیازمند اقصی نقاط جهان حضور یافته و در این خصوص نیز در جریان درگیری‌های اخیر در کشور لیبی در چند مرحله اقدام به ارسال کمک‌های بشردوستانه امدادی، بهداشتی و درمانی به منظور مداوای بیماران و آسیب دیدگان ناشی از این درگیری‌ها کرده است.

ارسال 5 محموله اهدایی جمعیت هلال احمر به کشور لیبی شامل ۲ محموله برای آوارگان لیبیایی مستقر در مرز تونس، دو محموله به بنغازی و یک محموله هم به طرابلس از جمله این اقدامات بشر دوستانه بوده است.

در این محموله‌ها مجموعا 2500 دستگاه چادر، 4 هزار تخته پتو، 500 تخته زیرانداز، 50 هزار عدد کنسرو لوبیا، 59 هزار قوطی کنسرو تن ماهی، 40 هزار قوطی کنسرو غلات و پروتئین، 400 عدد کلمن آب، چادر گروهی 4 عدد، دارو 40 تن، 5 دستگاه تصفیه آب خانگی، بیمارستان صحرایی 2 عدد و همچنین اعزام تیم 8 نفره امدادی و درمانی در زمانی که لیبی درگیر جنگ داخلی بود به این کشور ارسال شده است.

اسامی هیئت ربوده شده ایرانی در بنغازی از چپ به راست تصویر به شرح زیر است:

1،محمد شهاب الدین محمدی عراقی، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه

2،عبدالرضا شاهرضایی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی

3، فردین بلوچی، مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی

4، محمد عباسی، مدیر کل حوزه ریاست

5، سید منتظر شبر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران

6، سید حسن موسوی، مشاور ریاست جمعیت

7، محمد امیر شریفی فرد، کارشناس امور بین الملل

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از دولت و جمعیت هلال احمر لیبی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر می‌خواهد در اقدامی فوری نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کند.

کد خبر 179586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز