گروه شهری: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های قرآنی با همکاری مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد قرآنی در شهر تهران، گفت:

در طول ماه مبارک رمضان 220 محفل قرآنی برپا می‌شود.دکتر محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه‌های قرآنی شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان، با اشاره به برپایی مجالس انس با قرآن گفت: در طول ماه مبارک رمضان بالغ بر 220 محفل قرآنی در مناطق مختلف برگزار خواهد شد؛ به‌نحوی که هر منطقه در تعامل با مساجد و هیات قرآنی برجسته منطقه حداقل نسبت به برپایی 10 محفل انس با قرآن کریم به‌منظور تشویق شهروندان در انس با قرآن اقدام کرده است.

وی تقدیر از فعالان قرآنی، اهدای قرآن کریم و کتب مذهبی به مساجد را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: علاوه بر این 5 هزار ختم قرآن کریم به‌صورت همزمان توسط شهروندان داوطلب انجام می‌شود. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآنی در تمامی مناطق اظهار داشت: نمایشگاه بینات نور در 22 نقطه از شهر تهران برپا می‌شود که در آن نسبت به ارائه خدمات و محصولات فرهنگی اقدام می‌شود.

ایازی افزود: بر این اساس هر منطقه نسبت به برپایی یک نمایشگاه متمرکز در منطقه با محوریت قرآن مجید و ادعیه در تعامل با مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد قرآنی، به‌منظور افزایش مشارکت اجتماعی و ترویج فرهنگ قرآنی در شب‌های ماه مبارک رمضان اقدام کرده است. سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: همزمان با لحظات ملکوتی اذان مغرب بسته‌های افطاری ساده میان شهروندان توزیع می‌شود و مراسم دعا در شب‌های رمضان نیز پس از افطار در محل بوستان‌های شهری پیش‌بینی شده نیز برپا می‌شود.

کد خبر 143117
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز