گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران، اکبر‌هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود؛ او در سخنان خود شرایط امروز کشورمان را عادی ندانست و تاکید کرد که ایران باید برای مقابله با یک توطئه وسیع جهانی آماده شود.

در گزارش ایسنا از خطبه‌های نماز جمعه تهران به نقل از‌هاشمی آمده است:‌ در این شرایط تفکیک نیروها و بی‌تفاوت کردن نیروهای توانمند کشور به خاطر برخی انحصارگری‌ها سم مهلکی است و این کار نباید صورت گیرد. وی ادامه داد: صلابت ملی امروز باید حفظ شود و نباید به کسانی که می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند اجازه‌ اظهار وجود دهیم؛ چراکه ملت امروز باید یکپارچه باشد.
به گزارش مهر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرایط امروز تدبیر خاص خود را می‌خواهد و باید در زدن حرفها، سنجیده تر صحبت شود و امروز مردم قوی تر از دوران انقلاب هستند و ‌نیرومند و آگاه تر و باسوادتر هم شده‌اند و روحانیت قوی تر و محبوب تر است و خیلی چیزها نسبت به آن زمان عوض شده است.
هاشمی‌رفسنجانی هم‌چنین با تاکید بر این‌که باید جنگ روانی دشمنان را به خود آنان برگردانیم، اضافه کرد: باید حقیقتا تدبیرمان به اندازه حوادثی که در اطراف‌مان است باشد و در این شرایط کارهای بزرگی انجام دهیم که یکی از این کارها می‌تواند حضور دشمن‌شکن در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری این ‌که در روزهای داغ انقلاب با چند راهپیمایی در عاشورا و تاسوعا و روزهای دیگر، رژیم خانه‌نشین و وادار به عقب‌نشینی شد ادامه داد: حضور جدی مردم حتما جواب می‌دهد. امیدواریم این پیام در سالگرد پیروزی انقلاب به دشمنان برسد.
آیت الله‌هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت: بعد از یک دوره شکست‌های مکررازانقلاب اسلامی امروز دشمنان از در دیگری وارد شدند، با چند پرونده به سراغ ما آمده‌اند و الان در شرایط نسبتا سختی قرار گرفته ایم و آنها در بسیار ی از مراکز جهانی توانسته‌اند علیه ما رأی جمع کنند.
 وی با اشاره به موضوع هسته ای افزود: در موضوع هسته‌ای به ما زور می گویند و می‌خواهند که ما از حق قانونی خودمان بگذریم و می خواهند ما را از تکنولوژی هسته ای محروم کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که دشمنان برنامه‌ای برای مجمع عمومی‌دارند که مصوبه دیگری علیه ما صادر کنند، اضافه کرد: جنگ عجیبی که در رسانه‌ها علیه ایران راه انداختند می‌تواند روی هر ملتی اثر بگذارد و یا ارتباطات خارجی آن را به خطر بیندازد. چیزی که امروز در جریان است برنامه‌ای است برای این که ملت ما را مرعوب کنند و زندگی آنها را تحت تأثیر قرار دهند، همچنین سرمایه‌گذاری و تولید را در کشورمان ضعیف کنند.
معجزه تاریخی
هاشمی‌رفسنجانی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته‌ تهران، واقعه‌ عاشورا را یک معجزه‌ تاریخی توصیف کرد و گفت: اگرچه تحلیل مادی این معجزه موجود است اما باید حتماً با کمک مسائل غیبی و الهی این بحث مهم را جمع‌بندی کنیم.  وی با بیان این که امروز بعد از 1400 سال حادثه عاشورا نوتر از روز حدوث آن است، افزود: در حادثه عاشورا هم رویداد طبیعی و تاریخی دیده می‌شود و هم مسائل غیرطبیعی و تدبیر الهی؛ اما مسائل طبیعی و معمولی مباحثی است که بیشتر می‌شود روی آن تکیه کرد.  خطیب نماز جمعه این هفته تهران شرایط زمان امام حسین‌ع را تشریح کرد و گفت: در آن زمان و با موروثی شدن خلافت و روی کار بودن یزید دیگر امیدی برای هیچ‌کس باقی نمی‌ماند، اما اباعبدالله راهی باز کرد که در طول تاریخ انسان‌های حق‌دوست راه خود را پیدا کنند.
کد خبر 14280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز