همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تعطیلی روزهای پنج شنبه مدارس نیاز به قانون یا لایحه ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا حاجی بابایی در نشست خبری،  با اشاره به اینکه هزاران مدرسه از نوبت بعدازظهر به صبح منتقل شده اند، افزود: سعی ما بر این است که در نوبت بعدازظهر مدارس دانش آموزی نداشته باشیم بدون اینکه مشکلی در خصوص افزایش تراکم در کلاس‌های درس فراهم شود.

به گفته وی، 5 هزار مدرسه دولتی و غیردولتی در شهر تهران وجود دارد که 410 مدرسه در شیفت بعد از ظهر تشکیل می شوند که تاکنون براساس اقدامات انجام شده 80 درصد مدارس به شیفت صبح منتقل شده اند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تمام تلاش خود را در سراسر کشور بکار گرفته ایم تا به منظور کاهش دغدغه های خانواده ها مدارس دخترانه تنها در نوبت صبح فعالیت کنند.

وی افزود: تلاش کرده ایم تا مدارس بزرگ را در اختیار دانش آموزان ابتدایی قراردهیم و چند مدرسه را نیز در یک واحد آموزشی تجمیع کنیم.

حاجی بابایی در مورد تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه گفت: این مورد نیاز به قانون و یا لایحه ای ندارد مگر تاکنون برای مشخص کردن زمان فعالیت‌ مدارس و دانشگاه‌ها قانونی داشته‌ایم که در چه روزی درس بدهند و یا در چه روزی تعطیل باشند.

وی تاکید کرد: اینکه مدارس بخواهند چه روزی درس بدهند و چه روزی تعطیل باشند از اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش است که در این شورا 8 وزیر عضو هستند و مورد تایید مجلس شورای اسلامی نیز هست. همچنین در قانون مدیریت خدمات کشوری آمده که جز دانشگاهها و مدارس روز کاری باید 6 روز باشد بنابراین برای تعطیلی مدارس و دانشگاهها نیازی به تصویب قانون نیست.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با وجود دانش آموزان معتاد در مدارس گفت: اگر اعتیاد دانش آموزی مشخص شود برای درمان و رفع مشکل بلافاصله به مراکز ذیربط فرستاده می‌شود.

کد خبر 142746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز