گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: مجلس به وزارت آموزش و پرورش 10روز فرصت داد تا درباره طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان‌ها شفاف‌سازی‌ کند و به زوایای تاریک این طرح بپردازد.

پیش از این قرار بود وزیر آموزش و پرورش با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیحاتی درباره طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی ارائه دهد. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره به همشهری گفت: پس از حضور‌نیافتن حمید‌رضا حاجی‌بابایی در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نمایندگان مقرر کردند تا وزارت آموزش و پرورش طی 10 روز آینده گزارش علمی کاملی درباره ابهامات طرح مذکور به این کمیسیون ارائه دهد.

علی عباسپور تهرانی فرد اظهار کرد: توضیحات معاونان وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش در این نشست درباره تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان‌ها برای اکثریت نمایندگان کمیسیون آموزش قانع‌کننده نبود و ساده‌انگاری این طرح از سوی آموزش و پرورش برای ما به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. وی افزود: این طرح ابهامات بسیاری دارد که هنوز به آنها پاسخ قانع‌کننده‌ای داده نشده است. برای توجیه مشکلات این طرح اعلام شده همه کلاس‌های فوق‌برنامه و اردوها و بازدیدها به روزهای پنجشنبه منتقل می‌شود و از سوی دیگر مطرح کرده‌اند که معلمان نیاز به بازآموزی دارند و این کار نیز به پنجشنبه‌ها موکول شده‌است. نماینده مردم تهران گفت: با توجه به این توضیحات این پرسش مطرح است که آیا قرار است دانش‌آموزان و معلمان روزهای پنجشنبه تعطیل باشند یا در کلاس‌های مختلف شرکت کنند که همه اینها نیاز به بررسی دقیق کارشناسی دارد.

طرح خطرناک ادغام دبیرستان‌ها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ادغام مدارس راهنمایی و دبیرستان با هدف ایجاد فضای مناسب برای اجرای طرح یک نوبته شدن دبستان‌ها هشدار داد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید دارند که این طرح بسیار خطرناک باید متوقف شود.وی گفت: این ادغام‌ها در کشور فضای نامناسبی در آموزش و پرورش ایجاد کرده و مسائل و مشکلات خاص خود را دارد.

عباسپور با انتقاد از بعدازظهری‌شدن مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ اظهار کرد: اصولا آموزش در نوبت دوم به‌لحاظ علمی مورد تایید نیست و این کار نیز باید متوقف شود. وی افزود: بررسی این طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز به پایان رسیده و به‌زودی با گزارش آموزش و پرورش بررسی و اعلام نظر خواهد شد.رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هنوز نمی‌توان درباره تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان‌ها تصمیمی گرفت ولی چنانچه به این نتیجه برسیم که این طرح باعث افزایش نگرانی مادر و پدرها می‌شود، یقینا اجازه نخواهیم داد تا این طرح اجرا شود.

کد خبر 138423

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز