گروه اجتماعی: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس در پاسخ به پرسشی درباره اینکه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده از سال آینده تحصیلی 5 نمره به آزمایشگاه اختصاص داده که هنوز آزمایشگاه‌ها در مدارس وجود خارجی ندارد و با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست، گفت:

labratory

در تجهیز مدارس کشور، مدارس دوره دبیرستان و راهنمایی در اولویت هستند و از سهم بیشتری از اعتبارات برخوردار می‌شوند. مرتضی رئیسی با اشاره به برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس کشور برای تجهیز مدارس به امکانات آزمایشگاهی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر سهم تجهیزات در اعتبارات عمرانی افزایش یافته و 12درصد اعتبارات عمرانی استان‌ها و 5 درصد اعتبارات عمرانی ملی صرف تأمین تجهیزات مدارس شده است.

وی افزود: علاوه بر این، امسال 20 درصد از سهم آموزش و پرورش در اعتبارات استان‌ها، به تجهیز مدارس اختصاص می‌یابد که به‌طور طبیعی هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها سهم بیشتری خواهند داشت.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار خیرین مدرسه‌ساز در رفع کمبود فضاهای آموزشی کشور گفت: خیرین جزء لاینفک نظام تعلیم و تربیت هستند، چرا که در کنار دولت و آموزش و پرورش حرکت می‌کنند و اگر خیرین مدرسه‌ساز نبودند بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش مانند کمبود فضا و تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی همچنان لاینحل باقی می‌ماند.

پیشی گرفتن خیرین مدرسه‌ساز از دولت

در این نشست خبری رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره خیرین در سطح کشور گفت: رقم تعهدات خیرین نسبت به سال 89 افزایش قابل توجهی دارد و از کل تعهدات آنها 35 درصد مربوط به زمین‌های اهدایی و 5 درصد از تعهدات نیز پول نقد بوده که تعهد شده است. محمدرضا حافظی، تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سال‌جاری را 974 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین تعهدات خیرین مدرسه‌ساز مربوط به شهر تهران است.

کد خبر 138277

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز