همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از کاهش ساعات آموزشی مدارس راهنمایی و هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال تحصیلی 91-90 خبر داد و گفت: تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه نیازی به مصوبه شورای عالی ندارد.

هنرستان

مهدی نوید ادهم در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: طبق آخرین مصوبه شورای عالی ساعات درسی دوره راهنمایی از 36 ساعت به 33 ساعت کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: همچنین ساعات درسی هنرستان‌های فنی و حرفه ای از 48 ساعت در سال تحصیلی 90-89 به 40 ساعت در سال تحصیلی جاری کاهش یافت.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش درباره علل کاهش ساعت‌های درسی دوره راهنمایی و هنرستان‌ها گفت: با توجه به اینکه حجم کتاب‌ها و ساعت‌های درسی دانش آموزان در این دو دوره بالاست، از این رو آنها را کاهش دادیم.

نوید ادهم در پاسخ به این سئوال که " چرا ابتدا حجم کتاب‌های درسی را کاهش ندادید تا کاهش ساعت‌های درسی به دانش آموزان ضربه نزند؟" گفت: در این مورد دو روش وجود داشت یکی اینکه ابتدا حجم کتاب‌های درسی را کم کنیم و بعد ساعات آموزشی را و دیگری اینکه ساعات آموزشی را کاهش داده و بعد حجم کتاب‌های درسی را کم کنیم.

وی ادامه داد: در شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم بر این شد که ابتدا مظروف یعنی همان ساعات آموزشی کاهش یابد و سپس حجم کتاب‌های درسی را کم کنیم.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش درباره اینکه " چرا با وجود اینکه تعطیلی پنج شنبه مدارس ابتدایی نیاز به مصوبه شورای عالی داشت اما این الزام برای تعطیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان نیست؟" افزود: شورای عالی تنها بحث ساماندهی ساعت‌های آموزشی را دنبال می‌کند و تعطیلی مدارس به عهده شورای آموزش و پرورش استان‌ها و مدیران اجرایی است.

ابتدای هفته جاری سید علی یزدی خواه، مدیرکل آموزش و پرورش تهران نیز از تعطیلی مدارس راهنمایی و هنرستان‌های فنی و حرفه ای در روزهای پنج شنبه طی سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد خبر 143843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز