دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس سند تحول بنیادین تا شش سال آینده باید کتب درسی همه پایه های تحصیلی تغییر یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر حاجی بابایی در دومین نشست پنجمین دوره مجلس دانش آموزی افزود: بر این اساس هر سال کتب درسی دو پایه تحصیلی را تغییر خواهیم داد.

وی گفت: همه بدنه آموزش و پرورش فعال است اما کتاب های فعلی با این حجم و کیفیت، مطلوب نیست و باید حجم و شکل ساعات درسی دانش آموزان و نیز نوع نگاه به معلم و دانش آموز تغییر یابد.

حاجی بابایی در ادامه گفت: با همه وجود مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را لمس می‌کنم و به همین علت همه برنامه‌هایی که در شرایط کنونی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود با استفاده از تجربه 30 سال خدمت و کار و تلاش در این حوزه است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اینکه می‌گوییم پنجشنبه‌ها دانش آموزان در اختیار خانواده باشند حرفی اساسی است زیرا خانواده نقش اساسی در تربیت دانش آموز دارد و همه باید کمک کنند تا دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند.

آقای حاجی بابایی گفت: اینکه در شرایط کنونی مدرسه‌ای از فناوری اطلاعات بی بهره باشد ظلم در حق دانش آموز است و باید طرح اینترانت و شبکه ملی اجرا شود تا دانش آموزان همراه با درس از ابزارهای کمک آموزشی که به یادگیری سرعت می‌بخشند بهره گیرند.

وی افزود: اعتقاد داریم دانش آموز باید اهل اندیشه، خلاقیت و نوآوری باشد اگر چه حفظ کردن یکی از مولفه‌هاست اما خلاقیت و نوآوری در یادگیری اصل است.

آقای حاجی بابایی گفت: دانش آموز خود باید دنبال درس برود و مطالب را پیدا کند و این چیزی است که ما پی گیریم اما آموزشگاه‌ها کتاب‌های درسی را خلاصه می‌کنند و دوباره آن را در اختیار دانش آموز قرار می‌دهند که این شیوه بزرگ ترین ضربه به دانش آموز و آموزش و پرورش است .

وزیر آموزش و پرورش افزود: البته این روند را در مباحث تربیتی دانش آموز نیز مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: هدف از دایر کردن کلاس‌های کنکور در مدارس این است که دانش آموز در دست خودمان باشد و اینکه گفته می‌شود بعضی طرح‌ها و کارها در آموزش و پرورش کارشناسی نیست، سیاسی و برای متوقف کردن آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش راه اندازی مدرسه قرآن و اعزام یک میلیون دانش آموزان را به اردوهای راهیان نور از برنامه های آموزش و پرورش برای در اختیار داشتن بیشتر دانش آموزان برشمرد و گفت: در این باره تاکنون70 طرح را اجرا کرده‌ایم و در حال اجرای ده‌ها طرح دیگرهستیم.

آقای حاجی بابایی افزود: قبل از تصدی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش درباره سند تحول این وزارتخانه پنج سال کار کارشناسی شده بود و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هشت ماه روی آن کار کرد تا اینکه مصوب شد و از این پس هر کاری در حوزه آموزش و پرورش براساس این سند خواهد بود.

وی خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در پنجمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: مطمئن باشید همه پیام‌های شما دریافت شده است و برای همه آنها برنامه ریزی داریم اما اینکه تصور شود همه آنها یک روزه محقق شود مقدور نیست .

آقای حاجی بابایی افزود: البته سرعت کارهایمان بالاست و سعی داریم آموزش و پرورشی در خور شأن نظام جمهوری اسلامی ایران درست کنیم.

دومین نشست پنجمین دوره مجلس دانش آموزی در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کد خبر 148708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز