گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: مجلسیان هنوز از توضیحات آموزش و پرورش درباره طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان‌ها قانع نشده‌اند و با وجود سپری شدن مهلت 10 روزه مجلس به آموزش و پرورش درباره ارائه توضیحات کارشناسی، تصمیم‌گیری نهایی درخصوص این طرح به هفته آینده موکول شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره به همشهری گفت: پیش از تعطیلات مجلس نشستی با وزیر آموزش و پرورش در باره طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان‌ها برگزار شد که به‌علت قانع نشدن اعضای کمیسیون آموزش، مهلت 10 روزه داده شد تا توضیحات جامع و کاملی در این باره ارائه کنند. علی عباسپور تهرانی‌فرد اظهار کرد:

با توجه به پایان این مهلت، دوم مرداد‌ماه جاری نشست مشترکی با مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش داشتیم و پس از ارائه توضیحات، اعضای کمیسیون آموزش مجلس اعلام کردند از این توضیحات قانع نشدند. رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد: اکثریت اعضای کمیسیون بر این باور هستند که این طرح «غیر‌کارشناسی» و «ناپخته» و به ضرر دانش‌آموزان است و از نظر جسمی و روحی به دانش‌آموزان آسیب می‌زند.

وی افزود: شاید تنها مزیت این طرح جلب رضایت گروهی از معلمان مدارس ابتدایی باشد که یک روز کمتر تدریس خواهند داشت. به‌گفته وی، اعضای کمیسیون آموزش به این جمع‌بندی رسیدند که این طرح مطالعه شده نیست و افزودن یک ساعت به تقویم آموزشی کارشناسی نیست و با اجرای این طرح با افت تحصیلی دانش‌آموزان روبه‌رو می‌شویم و از نظر کیفیت آموزشی که هم‌اکنون وضعیت استانداردی هم نداریم دچار مشکل خواهیم شد.

وی اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس نیز این طرح را رد کرده است. طرح تعطیلی پنجشنبه مدارس ابتدایی سال 89 مطرح شد و با وجود مخالفت کارشناسان و نمایندگان مجلس، تعطیلی اختیاری پنجشنبه‌های دبستان‌ها اواخر سال تحصیلی 90-89 اجرا شد، البته وزیر آموزش و پرورش از احتمال تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس راهنمایی و دبیرستان نیز سخن گفته است.

حمید‌رضا حاجی بابایی که معمولا همه طرح‌های آموزش و پرورش را در بدو شروع با بیش از 70 درصد موفقیت توأم می‌داند در این‌باره نیز گفت: ۷۰ درصد معلمان با تعطیلی پنجشنبه‌ها موافق هستند، البته وی در سخنان دیگری اعلام کرد: براساس نظرسنجی صورت گرفته ۸۰ درصد و براساس کار مطالعاتی که یک استاد دانشگاه انجام داده است، ۷۸ درصد مردم موافق طرح تعطیلی پنجشنبه‌ مدارس ابتدایی هستند. آموزش و پرورشی‌ها مدعی هستند پس از بررسی نظام آموزشی کشورهای دیگر، چنین تصمیمی گرفته‌اند ولی رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: استانداردهای فضای آموزشی کشور برای این کار کافی نیست.

کد خبر 141288
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز