چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: نیروهای حق‌التدریسی و شرکتی آموزش و پرورش همواره دغدغه استخدام دارند و این موضوع با مصوبه مجلس در سال 88 تا حدی فروکش کرد و اخیرا نیز اعلام شده همه نیروهای حق‌التدریسی استخدام خواهند شد.

مدرسه

ابراهیم سحرخیز معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش از استخدام تمامی نیروهای حق‌التدریس خبر داد و گفت: همه حق‌‌التدریسی‌ها که در آموزش و پرورش براساس قانون جذب شده‌اند، دیر یا زود جذب آموزش و پرورش می‌شوند و کسی به حوزه حق‌التدریسی وارد نشده که ناامید برگردد.موضوع حق‌التدریسی‌ها در آموزش و پرورش لاینحل بود تا اینکه مجلس شورای اسلامی در 15 مهر‌ماه 88 مصوب کرد تا 60 هزار نیروی حق‌التدریسی طی 5 سال استخدام شوند.

خرداد‌ماه 89 با برگزاری آزمون استخدامی از۶۰ هزار نیروی حق‌التدریسی، وضعیت استخدامی حدود ۲۶ هزار نفر مشخص شد، البته پس از مشخص شدن وضعیت نیروهای حق‌التدریسی و امکان جذب آنها طی 5سال، موضوع استخدام نیروهای خرید خدمات آموزشی مطرح شد. وزیر آموزش و پرورش، دی ماه 89 در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر گفت: نیروهای شرکتی که یک سال سابقه کار خود را در سال 89-88 پر کرده باشند و با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش 3سال به‌عنوان حق‌التدریسی مشغول به خدمت باشند، شامل این استخدام می‌شوند.

حدود 25 هزار نفر نیروی خرید خدمات آموزشی از چند سال گذشته تا‌کنون با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند که هنوز وضعیت اغلب آنها مشخص نشده است. البته تیر‌‌‌‌ماه امسال آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد و گروهی از حق‌التدریسی‌هاکه از سال ۱۳۷۹تاکنون به‌صورت غیرمستمر فعالیت صرفا آموزشی با آموزش و پرورش داشته‌اند، همچنین آموزشیاران نهضت سوادآموزی که همین سابقه را مستمر یا غیرمستمر داشته‌اند و همچنین نیروهایی که به شکل خرید خدمات آموزشی در سال 89-88 مشغول به تدریس بوده اند، با ابلاغ آموزش و پرورش توانستند در این آزمون شرکت کنند.

کد خبر 140320
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز