یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه دانش‌آموزان دوم ابتدایی در سال آینده تحصیلی طناب‌زنی را خواهند آموخت افزود:

مدرسه ابتدایی

امسال برای دانش‌آموزان سال سوم ابتدایی، آموزش شنا را داشتیم و در سال آینده تحصیلی دانش‌آموزان دوم ابتدایی باید طناب‌زنی را بیاموزند و همچنین دانش‌آموزان دوم دبیرستان باید به مناطق جنگی اعزام شوند و آموزش آمادگی دفاعی ببینند.حمید رضا حاجی بابایی با اعلام اینکه برای ایجاد جاذبه در مدارس، پنجشنبه‌ها را تعطیل کردیم، تاکید کرد: از سال آینده در دبیرستان باید هر دانش‌آموز حداقل یک مهارت را بیاموزد تا پس از پایان دوره‌ تحصیل، حرفه‌ای را آموخته باشد. وی با اشاره به اینکه اعتقادی به 6 روز کار در آموزش و پرورش ندارم ،گفت: براساس نظرسنجی صورت‌گرفته 80درصد و براساس کار مطالعاتی که یک استاد دانشگاه انجام داده است، 78 درصد مردم موافق طرح تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس ابتدایی هستند. وزیر آموزش و پرورش افزود: بدمان نمی‌آید که تعطیلی پنجشنبه‌ راهنمایی و دبیرستان‌ها را هم کارشناسی کنیم.

بودجه برای بازنشستگی پیش از موعد نداریم

وزیر آموزش و پرورش در باره اجرای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان نیز گفت: این قانون هنوز برای اجرا به ما ابلاغ نشده، از طرفی بودجه‌ای برای اجرای بازنشستگی پیش از موعد اختصاص داده نشده و ما هم بودجه‌ای برای اجرای این قانون نداریم.وزیر آموزش و پرورش در عین حال گفت: اگر برای بازنشستگی پیش‌از موعد، دولت و مجلس اعتباراتی اختصاص دهند مشکلی برای اجرای آن نداریم و پیشنهاد می‌کنیم حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان به‌صورت سهام در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا بتوانیم با تبدیل آن پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش از موعد را پرداخت کنیم.

تقویت مدارس غیردولتی

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه تقویت مدارس غیردولتی در دستور کار وزارتخانه است، تصریح کرد: زمانی در کشور مدارس دولتی هیچ امکاناتی نداشتند و همه دانش‌آموزان به سمت مدارس غیردولتی رفتند اما در حال حاضر مدارس هیات‌‌امنایی با قدرت فعالیت می‌کنند که رقابت بسیار جالبی را با مدارس غیردولتی به‌وجود آورده‌اند که این بسیار ثمربخش خواهد بود.

شرکت در آزمون استخدامی اجباری نیست

حاجی بابایی در مورد اعتراض آموزشیاران به آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش که صبح دیروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند، گفت: «هیچ اجباری برای شرکت آموزشیاران دارای سابقه مستمر در آزمون استخدامی نیست.»به گفته وی، بر این اساس افرادی که اکنون آموزشیارهستند، هیچ اجبار و الزامی برای شرکت در آزمون نخواهند داشت و اگر در آزمون شرکت کنند و پذیرفته شوند حق‌التدریسی می‌شوند و اگر هم نمره آزمون را نیاورند کماکان آموزشیار می‌مانند. وی بدون اشاره به ابهام درباره میزان سابقه مستمر و تاریخ مدنظر برای محاسبه این سابقه اظهار کرد: امکان شرکت آموزشیاران به‌طور مستمر در آزمون فراهم شده و این امتیازی است تا اگر بخواهیم افرادی که آموزشیار نهضت هستند وضعیت آنها به حق‌التدریسی تغییر کند از اولویت برخوردار شوند.

هنرستان‌ها در اولویت

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به بودجه امسال هنرستان‌ها گفت: امسال بودجه هنرستان‌ها دو برابر می‌شود. وی اظهار کرد: باید تعریف مناسب و دقیقی از هنرستان‌ها ارائه شود زیرا با تعریف کنونی بخش خصوصی از ورود به این بخش هراس دارد.

کد خبر 133905

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز