اوتاوا: 2جاده‌ بین شهری در کانادا به‌خاطر وزغ‌ها دست‌کم تا 2هفته بسته خواهند بود. در این دو جاده که در استان بریتیش کلمبیا کانادا واقع هستند، میلیون‌ها وزغ‌ برای مهاجرت به سمت جنگلی در‌ اطراف این استان به وسط راه آمده و تردد را برای خودروها غیرممکن کرده‌اند.

frog

 البته هرسال در چنین زمانی تعداد زیادی بچه وزغ که تازه توانایی راه رفتن پیدا کرده‌اند از این مسیر به سمت جنگل مهاجرت می‌کنند اما به گفته مسئولان تعداد آنها هیچگاه به اندازه امسال نبوده است. این وزغ‌ها آنقدر کوچک هستند که اغلب آنها طولی کمتر از یک‌بند انگشت دارند. مسئولان از اهالی محل خواسته‌اند که با این وزغ‌های کوچک کاری نداشته باشند اما برخی از اهالی برای باز کردن راه خود مجبور شده‌اند آنها را مانند برف با بیل مکانیکی، جمع‌آوری کنند.

قلعه مویی

میامی: فردی به‌نام آگوستینا وودگیت با استفاده از آجرهایی که از تارمو ساخته شده‌اند 2قلعه کوچک بنا کرد. وی برای خلق این اثر هنری از 3هزار قطعه آجری استفاده کرده است که همگی از تارموی سر ساخته شده‌اند. این اثرهای منحصربه‌فرد شامل 2قلعه هستند که قلعه بلندتر، ارتفاعی به‌طول یک‌متر و 22سانتی‌متر دارد. ظاهر این قلعه‌ها کاملا گویای این هستند که از تارموهای در هم‌تنیده ساخته شده‌اند. وودگیت پیش از این نیز چند اثر هنری را به‌وسیله تارموی‌سر درست کرده بود. به‌گفته وی جمع‌کردن تارموها از پیچیدن آنها به‌یکدیگر برای ساخت آجر سخت‌تر است. با وجود این، پیش از وودگیت، چند فرد دیگر توانسته بودند با تارموی سر آثار هنری به شکل پیراهن و کفش را درست کنند.

بارش ماده نارنجی‌رنگ

آلاسکا: طی چند روز اخیر در یکی از روستا‌های دورافتاده ایالت آلاسکا، گاهی ماده عجیبی از آسمان شروع به بارش کرده است. این ماده که به رنگ نارنجی است، برخی از قسمت‌های این روستا را به‌طور کامل پوشانده است. گارد ساحلی این ایالت مدعی شده است که این ماده نارنجی به‌دست انسان ساخته شده و هیچ پدیده شگفت‌انگیز طبیعی در کار نیست. بنابراین هم‌اکنون نمونه‌هایی از این ماده که به گفته بسیاری از روستاییان مانند چراغ نئون در شب، از خودش نور منتشر می‌کند به چند آزمایشگاه ارسال شده است تا ماهیت اصلی آن مشخص شود. محققان در بررسی‌های اولیه مدعی شده‌اند که این ماده از نوعی جلبک به‌وجود آمده است. به‌هرحال هنوز این ماده اسرارآمیز ذهن بسیاری از محققان را به خود مشغول کرده و باعث آلودگی آب آشامیدنی این منطقه شده است.

جریمه سنگین به‌خاطر غلط املایی

لندن: دقت پایین کارگران یک‌شرکت پیمانکاری نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، حسابی دردسرساز شده و مدیر این شرکت را با جریمه سنگینی روبه‌رو کرده است. قضیه از این قرار است که کارگران دو حرف Aو E را در کلمه «CLEAR» را روی آسفالت خیابان یکی از شهرهای انگلیس جابه‌جا نوشته و این خطا باعث دلخوری مدیران حمل و نقل کشور انگلیس شده است. البته زمانی که این غلط املایی مورد تمسخر بسیاری از شهروندان قرار‌گرفت و مسئله به رسانه‌ها کشیده شد، مدیران حمل و نقل نسبت به آن واکنش نشان دادند و حالا مدیر پیمانکاری نصب تابلوها باید جریمه سنگینی را به‌خاطر خطای کارگرانش بپردازد. چندی پیش نیز کارگران عبارت «Bus Stop» را در یک‌ایستگاه اتوبوس به اشتباه «Bus Sotp» درج کرده بودند.

کد خبر 142467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز