دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

نیویورک: گروهی از متخصصان جانورشناسی و علوم بیولوژیک دریافته‌اند که بیشتر گونه‌های پرندگان برای کاهش استرس یکدیگر از ماساژدرمانی استفاده می‌کنند.

یکی از متخصصان می‌گوید: پرندگان ضعیف در گروه، بیشتر دچار استرس می‌شوند زیرا خیلی وقت‌ها از همنوع قوی‌تر خود می‌ترسند. پرندگان کوچک‌تر وقتی توسط یک همنوع قوی‌تر و بزرگ‌تر از خود ماساژ درمانی می‌شوند از استرس آنها کاسته می‌شود. در واقع وقتی یک پرنده قوی که ممکن است تهدیدی برای کوچک‌ترها باشد، اقدام به ماساژ درمانی پرنده ضعیف‌تر می‌کند، پرنده کوچک‌تر حس امنیت بیشتری‌پیدا می‌کندچون احساس می‌کند که در امان است. این مطالعات روی پرنده‌های استوایی بزرگ و بومی آفریقا انجام شده است.

دوچرخه ویژه برای دختربچه معلول

لندن: دانش‌آموزان یک مدرسه، دوچرخه‌ای ویژه را طراحی کرده‌اند که دوچرخه‌سواری را برای دختربچه‌ای معلول امکان‌پذیر می‌کند. مادر سوفی اسمیت 3ساله در این رابطه به خبرنگاران گفت: «سوفی نیمی از دست‌راست خود را در زمان تولد از دست داد. وی دختربچه‌ای بسیار شجاع است و علاقه خاصی به دوچرخه‌سواری دارد ولی پیش از این، هربار که سوار بر دوچرخه می‌شد خیلی وقت‌ها به زمین می‌خورد تا اینکه با پیشنهاد دانش‌آموزان این مدرسه روبه‌رو شدیم». گویا این دانش‌آموزان گاهی سوفی را در راه مدرسه می‌دیدند و تصمیم گرفته بودند هرطور شده به وی کمک کنند. این دوچرخه ویژه دارای یک‌دسته بلند است که این امکان را به سوفی می‌دهد تا بازویش را به آن وصل کرده و دوچرخه را هدایت کند.

میمون‌های مبتکر

لندن: میمون‌های شکموی باغ‌وحشی در انگلیس، برای رسیدن به بوته تمشک دست به ابتکار جالبی زدند. این ابتکار میمون‌ها کارشناسان حیات‌وحش را نیز مجاب کرده است که بیشتر راجع به هوش میمون‌ها تحقیق کنند. این میمون‌ها برای رسیدن به بوته تمشک‌ها ابتدا پارچه‌های کهنه‌ را از انبار باغ وحش سرقت کرده و با متصل کردن پارچه‌ها به‌هم یک‌طناب بلند ساختند. سپس آنها از این طناب آویزان شده و با کمک یکدیگر تشمک چیدند. علاوه بر این، هرکدام از آنها برای رسیدن به بوته‌های تمشک‌ نوبت را رعایت کرده و منتظر می‌ماند تا دیگری حسابی تمشک بخورد. این در حالی بود که سایرین هوای میمون آویزان شده را هنگام چیدن تمشک‌ها داشتند تا روی بوته‌ها سقوط نکند.

گران‌قیمت‌ترین خانه جهان

نیویورک: خانه‌ای در کوه‌های راکی به فروش گذاشته شده است که گفته می‌شود اگر با قیمت موردنظر مالک آن به فروش برود گران‌ترین خانه جهان لقب می‌گیرد. این خانه در یک زمین مرتفع واقع شده و فقط 3اتاق‌خواب بزرگ دارد. البته امکانات دیگری از جمله زمین سوارکاری بسیار مجهز، مهمانسرای 4خوابه و یک‌مرکز نگهداری از حیوانات اهلی نیز در این خانه وجود دارد. آنچه که این خانه را منحصر به‌فرد کرده است، محل واقع شدن آن در طبیعت است که در آن برکه ماهیگیری نیز وجود دارد. همچنین امکانات خاصی برای امنیت ساکنان این خانه در نظر گرفته شده است. این خانه در حال حاضر به قیمت 175میلیون دلار آگهی شده است. زیربنای این خانه گران‌قیمت1750هکتار است.

کد خبر 141958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز