توکیو: وزارت بهداشت و تامین اجتماعی ژاپن با انتشار آمار مربوط به امید به زندگی مردم این کشور اعلام کرد که زنان ژاپنی با میانگین 39/86 سال سن، دارای طولانی‌ترین عمر در جهان هستند.

همچنین گرمازدگی وحمله قلبی از مهم‌ترین عوامل مرگ ومیر و پایین آمدن امید به زندگی در زنان ژاپن بوده است. درآمار امید به زندگی در زنان، پس از ژاپن که درجایگاه نخست قرار دارد هنگ‌کنگ با میانگین9/85‌سال سن و فرانسه با ۴/84‌ در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. البته مردان ژاپنی نیز در این آمار رتبه‌ خوبی کسب کرده‌اند؛ به‌طوری که در آمار امید به زندگی در جایگاه چهارم جهان قرار دارند. در آمار مربوط به مردان، جایگاه نخست متعلق به هنگ‌کنگ است.

شرط گور‌خر برای غذا خوردن

پکن: یکی از کارکنان باغ‌وحشی در کشور چین مجبور است هرروز پیراهن راه‌راه سیاه و سفید بپوشد زیرا گورخر تازه ‌متولدشده در این باغ‌‌وحش فقط در صورتی غذا می‌خورد که این مرد را در این لباس ببیند. این گورخر یک‌ماهه، 5روز پس از تولد، مادر خود را از دست داد. چن نونگ، مردی که به این گورخر غذا می‌دهد و مجبور است هر بار لباس راه راه سیاه و سفید بپوشد، می‌گوید: پدر گورخر مسئولیت کره خود را به‌ عهده نمی‌گیرد و هر بار که سعی می‌کنیم آنها را با هم مواجه کنیم، گورخر نر به محض دیدن کره‌اش به او لگد می‌زند. چن می‌گوید: هر بار که من لباس سیاه و سفید راه‌راه می‌پوشم گورخر کوچولو بسیار هیجان‌زده می‌شود و با اشتها شیر می‌خورد. به هر حال این موضوع برای شبکه‌های تلویزیونی بسیار جذاب شده است.

دزدی با چوب غذاخوری

پکن: یک‌جیب‌بر چینی که ابزار کارش چوب‌ غذاخوری ژاپنی‌ها (چاپستیک) بود، دستگیر شد. این فرد با مهارت خاصی در مکان‌های شلوغ رهگذران را تعقیب می‌کرد و در لحظه مناسب، به وسیله این چوب‌ها اسکناس‌ یا اشیای دیگر را از جیب‌شان سرقت می‌کرد. وی در آخرین سرقت خود، در حضور چند پلیس، چوب‌های غذاخوری را درون جیب یک‌نوجوان فرو کرد و گوشی تلفن‌همراه وی را از جیبش ربود؛ اما گوشی از دستش رها شد و زمین افتاد. البته پس از این اتفاق، سارق پا به فرار گذاشت. سارق یاد‌شده هیچگاه تصور نمی‌کرد ماموران پلیس به وسیله تصاویر دوربین‌های مدار بسته وی را شناسایی کنند. به همین دلیل وی نتوانست زیاد از محل سرقت دور شود و در نهایت دستگیر شد.

حشره‌هایی از جنس فنر و چرخ‌دنده

لندن: یک‌هنرمند انگلیسی با الهام گرفتن از بدن حشره‌ای مرده تصمیم گرفت از قطعات ساعت‌های مچی فرسوده و بدن حشرات مرده برای ساخت مدلی از حشرات گوناگون که مانند ساعت عمل می‌کنند، استفاده کند. مجموعه مایک‌لیبی شامل سوسک‌ها، پروانه‌ها، سنجاقک‌ها، ملخ‌ها و حتی یک خرچنگ است. همچنین وی پس از مشاهده یک ‌سوسک مرده‌، تصمیم گرفت با ترکیب بدن حشرات با قطعات ساعت آنها را به ماشین‌های مکانیکی نیز تبدیل کند. وی با استفاده از انواع حشرات توانست گونه‌های متعدد و جدید و رنگارنگی را بسازد که برخی از آنها عملکرد‌های شگفت‌انگیزی دارند. این حشرات از مناطقی مانند برزیل، آفریقا و چین جمع‌آوری شده‌اند. قیمت هر‌یک از این آثار 2هزار دلار اعلام شده است.

کد خبر 141724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز