نیومکزیکو: خوشحالی یک‌مرد آمریکایی به‌خاطر دریافت وام مسکن خیلی زود به غم تبدیل شد. ماجرا از این قرار است که آقای جیسون خانواده‌اش را قانع کرده بود تا زمانی که درخواست وامش از طرف بانک مورد موافقت قرار بگیرد، در یک‌خانه‌ اجاره‌ای بسیار کوچک زندگی کنند.

خانواده‌ وی از این وضعیت نامناسب و البته طولانی به ستوه آمده بودند که ناگهان بانک با درخواست وام موافقت می‌کند. پس از این جیسون برای دریافت وام 5هزار دلاری راهی بانک می‌شود اما پس از دریافت پول، از فرط خوشحالی هنگام سوار شدن بر خودرویش فراموش می‌کند که اسکناس‌ها را روی سقف وسیله نقلیه جا گذاشته است. همین فراموشی برای افتادن بسته پول‌ از روی خودرو و گم شدن آن کافی بود. این مرد در حال حاضر به‌علت شوک ناشی از این مسئله در بیمارستان بستری است.

مردآهنی

لندن: تعقیب و گریز یک‌‌مامور 27ساله پلیس در انگلیس به خبر داغ بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده است. این مامور پلیس که دَن پاسکوئه نام دارد، خودرویی مسروقه را در یکی از خیابان‌های شهر متوقف می‌کند. پس از این برای دستگیری سارق از خودرویش پیاده می‌شود اما سارق اقدام به فرار با خودرو می‌کند. عجله سارق در فرار باعث برخورد خودروی وی با پلیس شده و وی را چندین متر به هوا پرتاب می‌کند. اما پلیس که انگار هیچ آسیبی ندیده از جایش بلند شده و با پای پیاده سارق را تعقیب می‌کند و با زدن ضربه‌ای به خودروی مسروقه باعث انحراف و توقف آن می‌شود. سرانجام پلیس جوان سارق را دستگیر کرده و راهی زندان می‌کند. تصاویر این تعقیب و گریز توسط یک‌دوربین‌ مداربسته ضبط شده و رسانه‌ها به این پلیس لقب «مردآهنی» داده‌اند.

عبور تانک از روی خودروی گران‌قیمت

ویلنیوس: شهردار پایتخت لیتوانی در اقدامی بی‌سابقه برای مجازات رانندگان خاطی که اتومبیل‌های خود را در مناطق ممنوعه شهر پارک می‌کنند با یک‌تانک از روی یک‌خودروی پارک‌شده در مسیر ویژه دوچرخه‌سواری رد شد و آن‌را له کرد. آرتوراس زوکاس ‌شهردار 43ساله، پس از اینکه خودروی گران‌قیمت را در برابر چشم شهروندان با تانک له کرد، به خبرنگاران گفت: من و بسیاری از شهروندان از پارک کردن خودرو ها در خطوط ویژه خسته شده‌ایم. شاید این تانک ابزار خوبی برای پایان دادن به این مشکل و ترساندن رانندگان خطاکاری باشد که دست به این اقدام می‌زنند. شهرداری ویلنیوس تاکنون صدها شکایت از طرف شهروندان به‌خاطر پارک غیر مجاز خودروها در مسیر ویژه دوچرخه‌سواری یا سایر مناطق پارک ممنوع دریافت کرده است.

ربات آرامش‌بخش بازماندگان سونامی

توکیو: خانه سالمندانی در ژاپن برای بازگرداندن روحیه به سالمندان بازمانده از سونامی ژاپن، از یک‌ربات به نام «پارو» استفاده می‌کند. این ربات که از روی فک الگوبرداری شده است هرروز در آغوش بسیاری از این سالمندان قرار گرفته و با حرکات جالب به آنها آرامش می‌دهد. یکی از سالمندان 85ساله این مرکز می‌گوید، زمانی که این ربات را در آغوش می گیرد احساس امنیت در وی ایجاد می‌شود؛ حتی اگر بیرون از مرکز سالمندان توفانی بزرگ در حال وقوع باشد. البته از آنجایی که این ربات فقط می‌تواند برای نیم‌ساعت شارژ خود را حفظ کند، به‌طور معمول صبح‌ها در اختیار سالمندان قرار گرفته و در زمان ناهار دوباره شارژ می‌شود. گفتنی است هزینه ساخت این ربات بسیار زیاد است و مسئولان این خانه فقط 2نمونه از آن‌را تهیه کرده‌اند.

کد خبر 142170
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز