سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

لندن: مردی انگلیسی با مراجعه به پزشک ادعا کرد که می‌تواند صدای حرکت کره چشمش را بشنود و این موضوع وی را حسابی آزار می‌دهد.

پس از بررسی‌های صورت گرفته پزشکان دریافتند که مابوت 57 ساله از شرایط نادری برخوردار است که می‌تواند بسیاری از صداهای درونی بدنش مانند صدای ضربان قلب را بشنود. این مرد در این رابطه به خبرنگاران گفت: یک‌روز عصر در حالی که تنها در خانه بودم صدایی مثل کشیدن سنباده روی چوب توجهم را جلب کرد، اطراف را نگاه کردم اما متوجه چیزی نشدم. پس از آن فهمیدم این صدا با حرکت کردن چشم‌هایم ایجاد می‌شود. پزشکان پس‌از انجام سی‌تی‌اسکن روی این فرد، متوجه وجود سوراخی روی جمجمه وی شدند و احتمال می‌دهند که این مسئله باعث بروز چنین مشکلی شده است.

ماهی‌ِ شکلات‌خور

لندن: در یکی از آکواریوم‌های انگلیس ماهی بزرگی زندگی می‌کند که اعتیاد عجیبی به خوردن شکلات دارد. این ماهی که از نژاد گورامی خاکستری است هر روز باید مقداری شکلات بخورد تا سرحال و شاداب باشد، در غیر این‌صورت در گوشه‌ای از آکواریوم کز کرده و به‌ندرت از جایش تکان می‌خورد. مسئولان نگهداری این آکواریوم ابتدا برای جلب توجه بازدیدکنندگان، در روز مقدار زیادی شکلات به این ماهی می‌دادند اما از زمانی که کارشناسان آبزیان به این افراد بابت این کارشان هشدار دادند، روششان را کمی عوض کرده‌اند تا رژیم غذایی این ماهی تغییر پیدا کند. آنها در حال حاضر مجبور هستند برای تغذیه این ماهی مقدار کمی شکلات خرد شده را لابه‌لای دانه‌های انگور بگذارند تا کم‌کم رژیم غذایی‌اش به سمت موادغذایی مفید دیگر تغییر کند.

تبدیل خودرو به مبل

رم: یک‌طراح صنعتی از ترکیب هنر و مهندسی بازیافت، یک خودروی قدیمی دهه 60 میلادی را به‌یک‌مبل راحتی تبدیل کرد. سریل لاتاپی طراحی که شهرت خود را به‌واسطه تبدیل‌های عجیب اشیا به‌دست آورده است، در تازه‌ترین طرح خود یک‌دستگاه رنو قدیمی مدل 1968میلادی را به یک‌مبل تبدیل کرد. این مبل کاملا از فلزاتی ساخته شده است که از بازیافت بدنه این خودروی قدیمی به دست آمده‌اند. در این طرح منحصر به‌فرد دسته‌های مبل از گلگیرهای این خودروی قدیمی تشکیل شده و روکش رادیاتور و چراغ‌ها بدون تغییر شکل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این هنرمند قرار است طرحش را برای نگهداری به یکی از موزه‌های ایتالیا اهدا کند. وی پیش از این نیز بارها ظاهر خودروهای قدیمی را به شکل‌های عجیبی مانند اژدها در آورده بود.

ضرری دیگر از ضررهای سیگار

برلین: یک‌شرکت‌سازنده رایانه‌ از تعمیر لپ‌تاپ یکی از مشتریان خود سر باز زد. قضیه از این قرار است که مرد جوانی اهل شهر فرانکفورت آلمان پس‌از اینکه لپ‌تاپش دچار ایراد سخت‌افزاری می‌شود آن‌را جهت تعمیر به شرکت مربوطه ارسال می‌کند اما پس‌از مدت کوتاهی یکی از کارمندان شرکت با وی تماس گرفته و اعلام می‌کند که شرکت، لپ‌تاپ را تعمیر نخواهد کرد. این کارمند علت این امر را آلوده بودن قطعاتی از لپ‌تاپ به نیکوتین عنوان کرده و مدعی شده که این مسئله به سلامت کارکنان شرکت آسیب می‌زند. البته جوان آلمانی که فکر می‌کرد با پرداخت هزینه بیشتر می‌تواند لپ‌تاپ خود را تعمیر کند برای فرستادن دوباره آن جهت تعمیر تلاش کرد اما شرکت با توجه به سمی بودن لپ‌تاپ باردیگر به‌شدت با این مسئله مخالفت کرد.

کد خبر 142059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز