هراره: 3دزد ناشی قصد داشتند گاوصندوق یک‌شرکت اداری در کشور زیمبابوه را خالی کنند اما استفاده زیاد از مواد منفجره باعث شد از این سرقت دست‌خالی بازگردند.

آنها در وقت اداری به این شرکت آمده و پس از تهدید کارمندان، اقدام به جاسازی مقدار زیادی تی‌ان‌تی در کنار ‌گاوصندوق پول شرکت کردند. با وجود این، اشتباه در جاسازی و مقدار زیاد مواد منفجره باعث شد که همزمان با باز شدن در‌ِ گاوصندوق، همه پول‌ها تبدیل به خاکستر شود. به گفته شاهدان ماجرا، 2نفر از این سارقان می‌دانستند که این میزان مواد منفجره می‌تواند فاجعه به بار ‌آورد. به همین دلیل آنها ترسیده و در گوشه‌ای پناه گرفته بودند. در این ماجرا 2هزار و 600پوند پول تبدیل به خاکستر شد. یکی از سارقان در این ماجرا به‌شدت آسیب دید ولی همگی آنها پیش از رسیدن پلیس فرار کردند.

مسابقه دوچرخه‌سواری اورانگوتان‌ها

بانکوک: مسئولان باغ‌وحشی در تایلند مسابقه دوچرخه‌سواری را میان اورانگوتان‌های این باغ‌وحش برگزار کردند. در این مسابقه اورانگوتان‌ها لباس ویژه دوچرخه‌سواری بر تن داشته و کلاه‌ایمنی بر سر گذاشته بودند. هدف اصلی از برگزاری این مسابقه یادآوری اهمیت استفاده از کلاه‌ایمنی هنگام دوچرخه‌سواری به‌ویژه برای کودکان بود. در مسابقه یاد‌شده یک‌اورانگوتان 8ساله به نام بم در دور نخست، زودتر از بقیه به خط پایان رسید و به‌همین خاطر در دور بعدی مسابقه پیراهن طلایی را که ویژه نفر نخست است، بر تن کرد. گفتنی است در سال‌های اخیر آمار تصادف رانندگی در تایلند افزایش یافته است. فقط در سال 2010‌در این کشور به‌طور متوسط روزانه 559تصادف با 616 زخمی و 52کشته ثبت شده است.

تماشای فیلم با حس واقعی اتفاقات

ونکوور: گروهی از دانشمندان فناوری جدیدی را عرضه کردند که به تماشاچیان یک فیلم یا بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای امکان می‌دهد رویدادهای صحنه را به روشی ملموس حس کنند. با این ابتکار جدید به افراد در زمان تماشای یک‌فیلم‌ تخیلی این احساس دست می‌دهد که در هوا معلق هستند و در آسمان پرواز می‌کنند یا هنگامی که ‌بازی فرمول‌یک را بازی می‌کنند می‌توانند شتاب، تکان‌ها و ترمز خودرو را حس کنند. این دستگاه مجهز به یک‌صندلی ویژه است که حواس و حرکات شخصیت‌های داخل فیلم و بازی رایانه‌ای را به تماشاچی و حتی پوست وی انتقال می‌دهد. این اختراع، نسخه تکامل‌یافته سینما چهار‌بعدی است و علاوه بر صندلی، دارای دستکش و لباس ویژه‌ای نیز برای القای این احساسات است.

پخت بزرگ‌ترین شیرینی‌ خامه‌ای جهان

نیویورک: بزرگ‌ترین شیرینی خامه‌ای جهان با 57 کیلوگرم وزن در آمریکا پخته شد. این شیرینی که تهیه آن 6ساعت به‌طول انجامید، حدود یک‌متر عرض و 18سانتی‌متر پهنا داشت. البته شیرینی‌پزان میان این شیرینی بزرگ، خامه بسیار زیادی قرار دادند که 12نفر برای تهیه آن یک‌روز و نیم وقت صرف کردند. آنها در این مدت مدام مواد تشکیل‌دهنده خامه را در ظرف‌های بزرگی هم می‌زدند تا خوب پُف کند. همچنین برای پخت نان این شیرینی از فر ویژه‌ای استفاده شد که ظرفیت زیادی دارد. گفتنی است که رکورد مربوط به این شیرینی قرار است در سال 2013میلادی و در نسخه جدید کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

کد خبر 142995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز