همشهری‌آنلاین: نتایج تازه ترین تحلیلها در بازار سیستم عاملهای موبایل نشان می دهد که آندورئید گوگل تقریباً در حدود نیمی از این بازار را در اختیار دارد.

اندروئید

به گزارش مهر، تازه‌ترین بررسیهای موسسه تحقیقاتی کانالیز نشان می دهد که در بازار سیستم عامل‌ها آندرویئد گوگل از پایان سال 2010 شروع به عبور از سد سیستم عامل سیمبیان کرد و اکنون 48 درصد از این بازار را در اختیار دارد و به این ترتیب به شماره 1 در دنیای تلفنهای همراه هوشمند تبدیل شده است.

این تحقیقات که به بررسی وضعیت سیستم عاملهای موبایل در سه ماهه دوم 2011 در 56 کشور پرداخته است نشان می‌دهد در این دوره 107.7 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند در این کشورها به فروش رفته که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.

در سطح جهانی، از مجموع 56 کشور رصد شده در 35 کشور آندروئید حرف اول را در بازار سیستم عاملهای موبایل می زند که این رقم در تایوان 71 درصد و در کره جنوبی برابر با 85 درصد است.

در این دوره در مجموع 51.9 میلیون دستگاه سازگار با نسخه های مختلف آندروئید به فروش رفته که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با یک رشد 379 درصدی مواجه بوده است.

سیستم عامل iOS (سازگار با دستگاههای آی- فن و آی- پد اپل) با در اختیار داشتن 19 درصد از این بازار و فروش 20.3 میلیون دستگاه آی- فن در رتبه دوم این طبقه بندی ایستاده است.

 اپل بزرگترین عرضه کننده تلفن‌های هوشمند باقی ماند more

سیستم عامل سیمبیان که بر روی تلفنهای همراه هوشمند نوکیا قرار دارد در این رده بندی تنها توانست در سکوی سوم قرار گیرد.

براساس گزارش macitynet، سیستم عامل بلک بری علیرغم اینکه در آمریکای شمالی با کاهش فروش مواجه بود در سطح جهانی توانست رشد فروش خود را به 11 درصد برساند و در سکوی چهارم بایستد. به ویژه فروش این سیستم عامل در آمریکای لاتین بیش از 28 درصد افزایش یافت.

کد خبر 142271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز