همشهری آنلاین: استفان الوپ، مدیر عامل شرکت نوکیا در مراسمی در سنگاپور از تولید تلفن همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل ویندوز موبایل خبر داد.

 

به گزارش Cnet، به گفته الوپ این گوشی تا پایان امسال به بازار می‌آید ولی مدل‌های بیشتر سال آینده به بازار عرضه می‌شوند.

شرکت نوکیا که زمانی اولین تولید کننده گوشی موبایل در جهان بود برای سال‌ها از سیستم عامل سیمبین برای تجهیز گوشی‌های خود استفاده می‌کرد.

نوکیا در چند سال اخیر با افزایش موفقیت آی‌فون اپل و گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید گوگل بخش زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند را از دست داده‌است.

از طرف دیگر بازار گوشی‌های غیر هوشمند ارزان‌تر نیز توسط رقبای آسیایی نظیر ZTE چین و Micromax هند گرفته شده‌اند.

نوکیا در این مراسم از گوشی N9 رونمای کرد که از سیستم عامل MeeGo؛ نسخه همراه سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کند. این سیستم عامل زمانی توسط نوکیا به عنوان سیستم عامل آینده گوشی‌های هوشمندش انتخاب شده بود ولی ظاهراً ویندوز موبایل قرار است جای این سیستم عامل را بگیرد و N9‌ نیز اولین و آخرین مدل گوشی نوکیا مجهز به MeeGo‌ خواهد بود.

N9 دارای نمایشگر چند لمسی 3.9 اینچی با رزولوشن 480 در 854 پیکسل، پردازشگر کورتکس یک گیگاهرتزی A8 و دوربین 8 مگاپیسکلی است.

گفتنی‌است در ماه فوریه یادداشت محرمانه‌ای به قلم استفان الوپ به رسانه‌ها راه پیدا کرد که وضعیت شرکتش را مانند وضعیت فردی خوانده که برروی یک سکوی نفت در حال سوختن ایستاده است. از آن زمان ارزش بازار نوکیا به نصف کاهش پیدا کرده‌است.

 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲